فرمانده انتظامی استان یزد:

رسیدگی به هزار پرونده جرایم سایبری در یزد/ دستگیری 14هزار و 500 تبعه بیگانه غیرمجاز

بهدانی فرد گفت: در شش ماهه امسال، تعداد هزار پرونده جرایم سایبری در استان یزد تشکیل شده که 72 درصد آن به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی اختصاص دارد.

یزد_پُرسون؛ سردار عباسعلی بهدانی فرد ظهر امروز در نشست خبری انلاین با اصحاب رسانه استان یزد، از کشف بیش از 26 تن مواد مخدر در استان، طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان کشف 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و بیش از یک هزار و 150 قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر در سطح استان دستگیر ضمن اینکه 29 باند قاچاقچی نیز منهدم شدند.

در شش ماهه نخست امسال 62 سارق در استان یزد دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد. همچنین از انهدام 22 باند سارقین از منازل و مغازه‌ها در استان طی شش ماهه نخست امسال و دستگیری 62 سارق خبر داد و ابراز داشت: البته سرقت‌های انجام شده در استان بیشتر سرقت خرد از اماکن خصوصی بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه کاهش سرقت در استان یزد تصریح کرد: این قرارگاه سهم دستگاه های استان را در پیشگیری از سرقت مشخص کرده تا بتوانند نواقص و اشکالاتی که در خصوص آسان شدن سرقت وجود دارد را برطرف کنند.

بهدانی فرد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات پلیس فتا در استان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد هزار پرونده با موضوع جرایم سایبری در استان تشکیل شده که 72 درصد این پرونده‌ها به برداشت غیر مجاز و کلاهبرداری در فضای مجازی اختصاص داشته است.

کاهش 32 درصدی مجموع تصادفات در استان یزد

فرمانده ناجا در استان یزد با اشاره به کاهش 32 درصدی مجموع تصادفات در استان، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد تصادفات فوتی درون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد و تعداد تصادفات منجر به فوت برون شهری استان، 25 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص ایجاد امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا در استان یزد هم گفت: در سال جاری 575 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 54 درصدی کشفیات را نشان می دهد و در این رابطه 486 قاچاقچی کالا نیز دستگیر شدند؛ البته ارزش ریالی کالای احتکار شده در شش ماهه نخست امسال در زمینه لوازم بهداشتی، پزشکی، مواد ضدعفونی کننده، ماسک نیز 439 هزار میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از دستگیری قریب به 14هزار و 500 اتباع بیگانه غیر مجاز در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته و متاسفانه یکی از معضلاتی که استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی با آن روبروست قاچاق انسان است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در محورها و ورودی‌های استان یزد برای برخورد با قاچاق انسان صورت گرفته است و از دستگاه قضایی درخواست داریم جرایم بازدارنده‌ای را برای رانندگانی که اقدام به جابه جایی و انتقال اتباع از شرق به مرکز استان می‌کنند در نظر بگیرند؛ چرا که علاوه بر تهدیدهای اجتماعی، فرهنگی و امنیتی برای استان، روزانه شاهد جان باختن تعداد زیادی از اتباع در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

85 هزار نفر اتباع بیگانه در یزد غیر مجاز زندگی می کنند

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 120 هزار اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز در استان حضور دارند که 85 هزار نفر آنها غیر مجازند و نیروی انتظامی با اتباع بیگانه‌ غیر مجازی که جهت کار و یا ورود به استان‌های دیگر وارد استان شده اند، طبق قوانین برخورد خواهد کرد.

بهدانی فرد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری نزدیک به 209 هزار تماس با شماره 110 پلیس برقرار شده ابراز داشت: بیش از 99 هزار از این تماس ها منجر به عملیات پلیسی و بیش از 109 هزار تماس منجر به ارشاد و راهنمایی شده است.

رئیس پلیس استان یزد در پایان با اشاره به اجرای 124 برنامه محوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان گفت: حدود 90 درصد این برنامه‌ها در حوزه فرهنگی، اجتمایع و آموزشی است که صبحگاه مشترک، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان، تجلیل و قدردانی از کارکنان ناجا، کلنگ زنی مرکز آموزش سربازی در بافق و ... از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

208001

مطالب مرتبط