محمود مرتضایی فرد خبر داد؛

تمدید مهلت یک هفته ای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تمدید مهلت ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته، خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، ارائه تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ به مدت دو هفته تا روز یکشنبه ۲۰ مهرماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir امکان پذیر بود.

تسهیلات مرحله جدید به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و حداکثر ۱۰۰۰ فقره با نرخ ۱۰ درصد است، دوره اقساط تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ۶۰ ماهه (۵ سال) بوده و برای آن دسته از افرادی اجرا می‌شود که صرفا ازدواج اول فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری باشند.

تاریخ عقدنامه فرزندان باید از اول خرداد ۹۸ تا پایان شهریور ماه ۹۹ باشد و بازنشستگان و موظفینی که در دوره‌های قبلی از این تسهیلات برای یکی از فرزندان خود بهره‌مند شده باشند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جدید را برای سایر فرزندان خود ندارند.

مبلغ اقساط این تسهیلات را ماهانه ۵۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و در صورت ذی نفع بودن پدر و مادر در صندوق، صرفا یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند و به هر دلیل مشمول این تسهیلات نشدند، درصورت تمایل باید مجددا ً ثبت نام کنند.

اما محمود مرتضایی فرد مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشسته، اظهار کرد: مهلت ثبت نام وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق که قرار بود روز یکشنبه ۲۰ مهرماه به پایان برسد تا روز یکشنبه ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته تمدید شد.

وی با اشاره به دلیل اجرای این تصمیم گفت: با توجه به اینکه روز پایانی ثبت نام تسهیلات ازدواج فرزندان با صدور احکام جدید بازنشستگان کشوری همزمان شد و مراجعه بازنشستگان برای مشاهده احکام، سایت را دچار اختلال کرد و عملا فرآیند ثبت نام در درگاه‌های خدمات الکترونیک امکان پذیر نبود، تصمیم بر این شد تا مهلت ثبت نام اینترنتی وام ازدواج فرزندان یک هفته دیگر تمدید شود.

وی تاکید کرد: بازنشستگان کشوری مشمول می‌توانند تا روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۹۹ به درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir مراجعه و با مطالعه شرایط، به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

207999