مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری؛

جزئیات همسان‌سازی حقوق/ کف حقوق بازنشستگان کشوری چقدر است؟

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تکمیل اجرای طرح همسان‌سازی، افزایش حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلین هم‌گروه افزایش حقوق در نظر گرفته شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در تکمیل آنچه در ابتدای سال صورت گرفت با کمک و حمایت دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و در تکمیل افزایش‌ها تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلین هم‌گروه افزایش حقوق در نظر گرفته شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر شیرمحمدی افزود: جداول حقوق در این زمینه تهیه شده و دستورالعمل‌های اجرایی نیز ابلاغ شده است و در چارچوب افزایش‌ها برای یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر از بازنشستگان حکم صادر شده است؛ لذا احکام قابل دریافت و رویت است به طوری که از طریق سایت صندوق بازنشستگی، متقاضیان می‌توانند احکام خود را رویت کنند.

شیرمحمدی اظهار کرد: جداول ابلاغی در مورد کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری و دستگاه‌هایی که فاقد گروه‌های شغلی بودند به طور یکسان به عنوان کارمندان دولت در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، کارمندانی که با ۳۰ سال خدمت بازنشسته شده‌اند و حداقل حقوق آن‌ها در ابتدای سال دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود در تعیین گروه‌های شغلی حقوقشان حداقل به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «پیش از این قانونگذار در قانون بودجه افزایش همسان‌سازی را با رعایت حداقل حقوق در نظر می‌گرفت؛ لذا برای گروه‌های شغلی بالاتر معمولا همسان‌سازی تعلق نمی‌گرفت»، ادامه داد: الان به میانگین ۹۰ درصد حقوق شاغلین توجه شده است، لذا حداقل‌ حقوق هم ترمیم شده است.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه «وام 10 میلیون تومانی بازنشستگان در جریان است»، گفت: وام ازدواج فرزندان بازنشستگان هم نیز به‌عنوان یک طرح در ارتباط با کمک‌های معیشتی است که صندوق بازنشستگی آن را پیگیری می‌کند.

او ادامه داد: کسانی که نسبت سنواتشان کمتر بوده به همان نسبت هم دریافتیشان کمتر می‌شود، حداقل کف دریافتی این عده از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

او عنوان کرد: در خصوص بیمه درمان تکمیلی کار ویژه‌ای امسال انجام شد، سرانه بیمه از مبلغ ۶۰ هزار تومان به مبلغ ۱۴۰ هزار تومان افزایش پیداکرد، سهم بازنشستگان همچنان عدد ۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر است، حمایتی بیمه‌ای صندوق بازنشستگی در مورد جراحی‌های تخصصی ۴۴ میلیون تومان، بستری عمومی ۲۲ میلیون تومان و خدمات تشخیص درمانی سرپایی ۱۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده که عدد‌ها قابل توجه است.

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در مورد بیماری کرونا حمایت‌هایی را نسبت به بازنشستگان داریم و با توجه به افزایش حمایت‌های صندوق در این زمینه کمک‌هایی در این زمینه انجام می‌شود.

شیرمحمدی گفت: با توجه به اینکه قوانین صندوق‌های بازنشستگی مربوط به سال‌های گذشته است، این صندوق‌ها باید اصلاحات ساختاری انجام دهند و قوانین آن‌ها اصلاح شود، زیرا هزینه‌هایی به صندوق‌های بازنشستگی تحمیل می‌شود و این صندوق‌ها مشمول قوانین حمایتی شده‌اند؛ درحالیکه باید بیمه‌ای باشند.

مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شامل مستمری‌بگیران هم می‌شود.

207968