نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد خبر داد؛

ایجاد مسیر های ایمن دوچرخه سواری در شهردوچرخه ها

نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان از ساخت  مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح شهردوچرخه ها خبر داد و گفت: بحث ایمنی در مسیر دوچرخه سواران از اولویت های مدیریت شهری شورای شهردوره پنجم قرارگرفته  است.

یزد_سایت خبری پرسون؛ الهه جورابی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای سیاست های مدیریت ارشد شهری در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک و لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده، عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری در ٥منطقه شهردوچرخه ها آغاز شد.


نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد افزود: فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقاء سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا از اهم اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.


جورابی با اشاره به جزییات این اقدام اظهار داشت: عملیات احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری با کارشناسی ها و مطالعات متعدد در این زمینه برای درنظر گرفتن بهترین و ایمن ترین مسیر برای دوچرخه سوار، عابران پیاده و خودروها در نظر گرفته می شود.


عضو شورای شهر یزد تصریح کرد : در این راستا در شهرجهانی یزدچندین مسیر دوچرخه سواری درحال احداث است ازجمله خیابان بوعلی،بلواردفاع مقدس،بلوارآزادگان،بلوارجمهوری
(ازچهارراه یزدباف تا چهارراه وکیل)،بلواروحی،بلوارمناجات وخیابان گلستان غربی وشرقی که همگی آنها چه مسیرهای مختلط با روند حرکت خودروها و چه مسیرهای ویژه در کنارپیاده روها همگی با علایم جداکننده فیزیکی و تابلوها و خط کشی های ویژه مشخص شده و ایمنی افراد در این عملیات درجه اول محسوب می شود.

جورابی تاکید کرد: امید است با تکمیل این عملیات و استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، شاهد شهری سلامت و با آلودگی کمتر باشیم.

حیران_استان یزد

207661

مطالب مرتبط