علیرضا بیگی:

دولت زیر بار اجرای قانون تقسیمات کشوری نمی رود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد که دولت سیاست مشخصی برای تقسیمات کشوری ندارد و تا امروز مانع از اجرای آن شده است.

به گزارش پرسون؛ احمد علیرضابیگی با اشاره به ضرورت تحقق تقسیمات کشوری، گفت: با توجه به رشد جمعیت و برخی شاخص ها در نقاط مختلف کشور، ضرورت دارد که در تقسیمات کشوری تغییراتی اعمال شود. تبدیل شدن برخی دهستان ها به شهر و برخی شهر به شهرستان باید انجام شود زیرا این تغییرات باعث پیشرفت منطقه مذکور شده و سبب می شود که ساز و کارهای اداری لازم برای توسعه جغرافیا فراهم شود.

وی با انتقاد از سیاست دولت در زمینه تقسیمات کشوری، اظهار داشت: دولت سیاست مشخصی در خصوص تقسیمات کشوری ارائه نکرده و صرفا سیاست دولت ممانعت از ارتقاء بعضی از نقاط کشور است که استعداد لازم را از جهت جمعیت و شاخص های پیشرفت برای میل به مرحله بالاتر داشته اند، به دلیل فقدان سیاست دولت برای این مهم، چنین تغییراتی رقم نخورد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر رشد و پیشرفتی در مناطق رقم نخورده است، عنوان کرد: در سال های گذشته کمتر شاهد تغییر شهر به شهرستان بودیم، مشخصا در برخی روستاها که پیشرفت های قابل توجهی داشتند؛ نباید فراموش کرد که تغییر دهیاری به شهرداری مشارکت بیشتر مردم را برای توسعه رقم می زند و در عین حال موجب جذب اعتبارات بیشتر از جانب دولت می‌شود اما در سال های اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است. دولت از این مهم به دلیل محدودیت های مالی سرباز زده است.

این نماینده مجلس گفت: در تقسیمات کشوری، چنین ارتقاهایی از جمله حقوق مردم است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. مجلس تلاش می کند براساس وظایف و نقشی که دارد تقسیمات کشوری برای پیشرفت و توسعه مناطق مستعد را رقم بزند.

207651