مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری:

۶۹۲۱ واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری، گفت: امسال تاکنون ۶ هزار و ۹۲۱ واقعه ولادت در این استان ثبت شده است، که این میزان ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که هفت هزار و ۲۶۰ واقعه بود ۴.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش پرسون؛ عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده چهارمحال و بختیاری در این مدت سه هزار و ۴۸۴ واقعه مربوط به پسران و سه هزار و ۴۳۷ واقعه مختص دختران بوده است.

کریمی تصریح کرد: ولادت‌های پسران در پنج ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۷ درصد و دختران ۲ دهم درصد کاهش داشته و ۹۹.۸ درصد ولادت‌های چهارمحال و بختیاری در این مدت در مهلت قانونی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ دهم درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال‌جاری چهار هزار و ۳۶۴ واقعه ازدواج در این استان ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که سه هزار و ۵۶۱ واقعه بوده ۲۲.۵ درصد رشد داشته است.

کریمی تاکید کرد: از مجموع این ازدواج‌ها، سه هزار و ۲۶۲ واقعه در مناطق شهری و یک‌هزار و ۱۰۲ واقعه در مناطق روستایی بوده است.

وی افزود: ازدواج‌های شهری ثبت شده چهارمحال و بختیاری ۱۴ درصد و ازدواج‌های روستایی ۵۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان و بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارای ۶۵ درصد جمعیت شهری و ۳۵ درصد جمعیت روستایی است.

منبع: ایرنا

207628