مدیرکل ارتباطات شهرداری شیراز خبر داد:

اهدای سردیس برنزی "گوته "به شیراز

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، اعلام کرد: سردیس برنزی گوته، یکی از تاثیرپذیرفته ترین شاعران آلمانی از حافظ، توسط شهر وایمار این کشور ساخته شده و به زودی به شیراز اهدا می‌شود.


فارس _ سایت خبری پرسون، حمید جورکش شنبه ۱۹ مهر با بیان این‌که شهر «وایمار» آلمان یکی از خواهرخوانده‌های شیراز محسوب می‌شود، گفت: تبادلات فرهنگی و هنری مختلفی بین شیراز و خواهر خوانده‌هایش برقرار شده و ساخت سردیس برنزی "گوته" نیز در راستای این تبادلات است.

او عنوان کرد: بهسازی و زیباسازی گذر گوته در مجاورت مجموعه تاریخی_فرهنگی حافظیه نیز به اتمام رسیده و سردیس برنزی شاعر مشهور آلمانی «گوته» به عنوان نمادی از دوستی و اشتراک فرهنگی شهرهای شیراز و وایمار در این گذر نصب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز به مناسب دویستمین سالگرد انتشار دیوان شرقی – غربی گوته، هفته فرهنگی آلمان در شیراز با حضور هنرمندان و اندیشمندان آلمانی برگزار شد و طی این هفته شاهد برگزاری نمایشگاه زندگی و آثار گوته، نمایش و نقد فیلم، نمایشگاه آثار هنری، باستان شناسی و ... بودیم.

جورکش در خصوص مبادلات فرهنگی و هنری شیراز با «وایمار» آلمان نیز اضافه کرد: برگزاری چندین نوبت مراسم بزرگداشت نوروز و حافظ در شهر وایمار، مراسم حافظ خوانی، گوته خوانی در حافظیه، برگزاری کنسرت موسیقی با شرکت چهره‌های فاخر موسیقی آلمان در شیراز، حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و سیاسی شهر وایمار و ایالت تورینگن در قالب کاروان صلح نوروز در شیراز، تبادل پیام به مناسبت‌های مختلف همچون عید نوروز، سال نو میلادی، روز شیراز و ... از جمله اقدامات پیشین در راستای پیمان خواهرخواندگی است؛ همچنین پس از اتمام شیوع ویروس کرونا و اتمام محدودیت‌های ناشی از آن، شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف خواهیم بود.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207575