افزایش ۲ درصدی قیمت جهانی طلا

در حالی که ارزش دلار به نزدیکی پایین ترین رقم ۳ هفته گذشته رسیده و احتمال ارائه بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا افزایش یافته است، قیمت طلا شاهد افزایش حدودا ۲ درصدی بود.

به گزارش پرسون به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۹۳ درصد افزایش به یک هزار و ۹۳۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۱.۶۴ درصد رشد به یک هزار و ۹۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از متوقف کردن مذاکرات مربوط به بسته جامع مالی مقابله با کرونا با دموکرات‌ها، خواهان یک بسته کمکی کوچک‌تر شده که شامل اعطای کمک به شرکت‌های هوانوردی درگیر کرونا می‌شود.

در همین حال، افزایش محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های انتخاباتی احتمال ارائه بسته‌های محرک مالی را بیشتر بالا برده و بر جذابیت بازار طلا افزوده است.

در همین حال، همزمان با افزایش احتمال پیروزی بایدن، ارزش دلار کاهش یافته و این مسئله موجب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

رسیدن نرخ بهره به نزدیکی صفر و روند بی سابقه چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی بحران کرونا سبب شده تا قیمت طلا از ابتدای امسال ۲۶ درصد افزایش یابد.

207515