ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

وخامت حال ١٠٢ هم‌استانی در بیمارستان‌های فارس

اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس تا نیمه مهر، نشان از وخامت حال ۱۰۲ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه فارس دارد.

فارس - سایت خبری پرسون، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین وضعیت مربوط به بیماری کووید ۱۹ در فارس، از افزایش موارد نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی تا مرز ۳۰۳ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، تاکنون ۵۸ هزار و ۴۷۰ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

علی اکبری با ابراز تاسف از مرگ ۸ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان را هزار و ۳۵ نفر اعلام کرد.

او به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان به ۹۱۱ مورد هم اشاره کرد که از این تعداد، ۱۰۲ بیمار در شرایط وخیم جسمی بوده و در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اعلام خبر بهبودی ۵۲ هزار و ۵۹۷ بیمار مبتلا به کروناویروس که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند، ابراز امیدواری کرد. طی روزهای آینده شاهد رشد قابل توجه این شاخص در استان باشیم.

اکبری همچنین اعلام کرد که تمام ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای بستری بیماران. اشغال شده و هم‌اکنون با محدودیت در پذیرش بیماران مشکوک و یا مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ مواجه هستیم.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207305