مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برنامه" یادروز حافظ" شامگاه ۱۹ مهر آغاز می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این‌که برنامه‌های یادروز حافظ امسال طی یک‌ هفته و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: افتتاحیه یاد روز حافظ، ۱۹ مهرماه ساعت ۲۱ از مرکز صدا و سیمای استان پخش و نشست‌های علمی و تخصصی نیز به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

فارس _ سایت خبری پرسون، صابر سهرابی سه‌شنبه ۱۵ مهر در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادروز حافظ، گفت: سال‌های گذشته با همکاری مرکز حافظ شناسی، به مناسبت یادروز حافظ، مصادف با ۲۰ مهر برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری اجرا می‌شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌های یادروز حافظ، در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد.

او اضافه کرد: خوشبختانه با اساتید بزرگی در سراسر کشور و جهان مذاکره شده و از همان ابتدا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا با مقالات ارسالی، یادروز حافظ مثل سال‌های پیشین با برنامه‌های متنوعی همراه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، با بیان اینکه نشست‌های تخصصی ویژه بزرگداشت حافظ، تا ۲۴ مهر ادامه دارد، گفت: علاقهمندان برای تماشای برنامه‌های یاد روز حافظ از طریق لینک اینترنتی به نشانی derak.live/stream/hafezstudies مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز با اشاره به تدوین برنامه‌هایی برای بزرگداشت حافظ، از برگزاری نمایشگاه عکس‌، رونمایی از کتاب، گل‌افشانی آرامگاه حافظ و .... به این مناسبت خبر داد.

مرتضی جعفری با اشاره به برگزاری گردهمایی و نشست‌های مجازی ویژه بزرگداشت حافظ، ابراز امیدواری کرد که با ایجاد یک بوستان با نام «غزل»، بهترین غزل‌های ایرانی با محوریت غزل‌های حافظ و سعدی در این بوستان طراحی شود.

به گزارش پرسون، در این جلسه، از پوستر بیست و چهارمین دوره بزرگداشت یادروز حافظ، رونمایی شد.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207301