رئیس مجمع نمایندگان فارس خبر داد؛

تلاش مجمع نمایندگان فارس برای فعال شدن پروژه‌های معطل مانده

رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد که این مجمع تلاش خواهد کرد تا با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، پروژه‌های معطل مانده در استان را فعال کند.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ ابراهیم عزیزی سه‌شنبه ١٥ مهر در چهارمین همایش ائمه جمعه فارس با بیان این‌که ما در مجلس یازدهم عهد بستیم که بر مبنای فرامین رهبری حرکت کنیم، گفت: رویکرد ما اتخاذ سیاست‌های نظام اسلامی بر مبنای سند چشم انداز و دیدگاه رهبری است که این سیاست، می‌تواند بهترین راهبرد باشد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس، غلبه بر عرصه‌های دشوار در سیاست‌های خارجی و داخلی را از دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم خواند و خاطرنشان کرد: امروز علی‌رغم همه تلاش‌ها در بخش‌های مختلف با برخی رهاشدگی سیاست‌های اجرایی روبه رو هستیم و از این رو کم تحرکی مدیران و برخی از مسئولان به یک مشکل جدی بدل شده است.

عزیزی که لجاجت و سماجت برخی از مسئولان و تصمیمات اشتباه را یک چالش پیش روی مجلس می‌داند، عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا مشکلات جدی ایجاد کرده که از جمله آنها عدم تامین درامدها و منابع مالی مورد نیاز برای برنامه‌هایی است که مجلس بر اجرای آنها اصرار دارد.

عزیزی گفت: اصلاح ساختارهای درونی مجلس و استفاده از ظرفیت کمیسیون‌ها و کمیته‌ها و تلاش برای تحقق شفافیت سیستمی، ارتباط مستمر با مردم، نخبگان و صاحب نظران از جمله راهبردهای مجلس یازدهم است.

او با بیان اینکه مجلس یازدهم طی چند ماه گذشته تاکنون طرح‌ها و قوانینی را تصویب کرده که تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی را از مهمترین آنها دانست و افزود: این یک تصمیم شجاعانه بود که می‌تواند حداقل ۱۰ میلیون نفر را صاحب مسکن کند.

عزیزی همچنین با بیان اینکه در فارس ۵ هزار و ۳۳ پروژه ملی و استانی داریم که راکد هستند یا غیر فعال و فعال، گفت: ۲۳۷ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان برای این ۵ هزار پروژه منابع مالی نیاز داریم.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207298