سفر قریب‌الوقوع رئیس مجلس به سیستان و بلوچستان / قالیباف: در برنامه ۵ ساله هفتم توجه جدی به شرق کشور ‌خواهیم داشت‌

با توجه به سفر قریب‌الوقوع رئیس قوه مقننه به سیستان و بلوچستان، در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با محمدباقر قالیباف روند توسعه استان مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش پرسون؛ به نقل از استانداری سیستان و بلوچستان، با توجه به سفر قریب‌الوقوع رئیس قوه مقننه به سیستان و بلوچستان، در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با محمدباقر قالیباف روند توسعه استان مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

احمدعلی موهبتی در این دیدار با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در کانون توجه مسئولان بخش‌های مختلف کشور است، اظهار داشت: با توجه به اسناد بالادستی استان از جمله مطالعات توسعه محور شرق، سند توسعه سواحل مکران و سند آمایش استان، طرح توسعه استان در مسیر مناسب قرار گرفته و از لحاظ علمی و فنی و مبتنی بر الگوی ارائه شده در اسناد مزبور پیش می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی پروژه‌های بزرگ از جمله طرح 46‌ هزار هکتاری شبکه آبیاری کشاورزی اراضی سیستان، توسعه بنادر استان، توسعه منطقه آزاد چابهار، راه‌آهن چابهار- زابل- مشهد، بزرگراه چابهار- زاهدان- مشهد، فرودگاه بین‌المللی چابهار، توسعه بازارچه‌ها و مرزهای رسمی، طرح های مختلف در حوزه آب و شبکه های آبرسانی، گاز و ترانزیت، ساماندهی حاشیه‌نشینی و ساخت حدود 70 هزار واحد مسکونی برای مردم استان، آنها را متضمن افق روشن و اثرگذار در توسعه ملی پایدار کشور و گام شتابان در رسیدن استان به میانگین شاخص‌های برخورداری و رفاه توصیف کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در خصوص فرودگاه چابهار، گفت: این پروژه‌ها در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران در دستور کار دولت و نظام است و نگرش بخشی نسبت به آنها را مغایر منافع و مصالح ملی خواند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز، اقدامات انجام شده و در دست انجام را موجب تحول اساسی در این استان توصیف کرد و با بیان علاقه‌اش به سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: قطعاً در برنامه پنج‌ساله هفتم توجه جدی به این استان خواهیم داشت و استان باید به سطح میانگین‌های توسعه‌ای کشور برسد.

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه کار کارشناسی لازم انجام و نیازها و اولویت‌ها مشخص و اعلام شود تا در برنامه منظور شوند، گفت: برای شکوفایی استان و کشور باید زیرساخت‌های لازم توسعه در سیستان و بلوچستان فراهم شود و مجلس اهتمام لازم به این مهم دارد.

رییس قوه مقننه با اشاره به مشکلات پیش آمده اخیر در خصوص فرودگاه چابهار، گفت: همه باید به توسعه منطقه به عنوان سیاست‌های نظام، نگاه هم‌افزایی داشته باشیم و در جهت پیشبرد امور کمک کنیم.

207286

مطالب مرتبط