معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:

مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت، در مناطق محروم شیراز آغاز به کار کرد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان‌ فرهنگی شهرداری شیراز، با اشاره به آغاز بکار مرحله دوم مدرسه فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی در مناطق محروم این کلان‌شهر، گفت: دانش‌آموزان دختر برگزیده با شرکت در این مرحله از ۹ تا ۲۵ مهر به صورت کاملا مجازی، از آموزش‌های‌ لازم در زمینه‌های استعدادی متفاوت بهره مند می‌شوند.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ بتول معلم دوشنبه ۱۴ مهر در این خصوص در جمع خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با هدف ایجاد عدالت آموزشی و نیز ایجاد عدالت شهری با مشارکت جدی و تخصصی بنیاد ملی نخبگان استان فارس، اداره کل آموزش و پرورش استان فارس (ناحیه ۳ و ۴ آموزش و پرورش) و مجمع خیرین نخبه پرور فارس و سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در حال اجرا است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: فعالیت مدارس فصلی خلاقیت تاکنون در مرحله شناسایی استعدادها وفعالیت گروهی بوده است. بدین ترتیب که پس از پایش‌ کودکان ونوجوانان در مراحل مختلف، آنان با عنوان سفیران شهرداری شیراز و بنیاد نخبگان فارس در شهر شیراز و محلات خود منصوب می‌شوند و تحت حمایت مجمع خیرین نخبه‌پرور قرار می گیرند.

معلم خاطرنشان کرد: این مدارس از پاییز سال ۹۸ آغاز بکار کرده و ۷۲ نوجوان مستعد مناطق کمتر برخوردار شیراز طی آزمون و سنجش در مدارس نواحی ۳ و ۴ شناسایی شدند وبدین‌ترتیب پس از شرکت در کلاس‌های دوره‌ای مدارس فصلی و انجام آزمون‌های مختلف عملی در بازه زمانی یکسال گذشته، اکنون ۵۵ نفر به مرحله دوم راه یافته‌اند و آموزش‌های لازم برای رسیدن به مرحله نخبگی را طی می‌کنند.

او افزود: مسئولیت اجتماعی شهرداری حمایت مادی ومعنوی از نخبگان و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای آنان است و این دانش‌آموزان مستعد تا پایان اسفندماه امسال، باشرکت در مدارس فصلی خلاقیت می‌توانند از امکاناتی که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، بهره‌مند شوند.

معلم حاصل فعالیت مدرسه‌ فصلی خلاقیت را پرورش انسان‌هایی دانست که از مهارت‌های گوناگون اجتماعی و فردی برخوردارند و می‌توانند برای شهر و محله خود انسانی مفید باشند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز سرفصل دروس آموزشی دردوره‌ دوم مدرسه فصلی را انضباط شخصی، تکنیک خلاقیت، حل مسأله، روش ارائه علمی، کارگروهی و تیمی، نگرش پژوهشی در علوم انسانی، هدایت تحصیلی، نگرش پژوهشی درفنی و مهندسی و نگرش ادبی شمرد.

معلم خاطرنشان کرد: این فراد در افق بلندمدت به عنوان سفیران و شهریاران اجتماعی شهرداری شیراز و بنیاد ملی نخبگان فارس در محلات فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با پرورش نوجوانان و کودکانی توانمند اجتماعی و فعال در مقیاس محله بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی محلات را ارتقاء بخشیم.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207202