مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس :

طی دو سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تسهیلات به روستاهای فارس اعطا شد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستاها فراهم کرده است.


فارس _پرسون، سیدکمال پاک‌فطرت دوشنبه ۱۴ مهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان فارس دارای بیش از ۴ هزار روستا و آبادی بوده که بالغ بر ۲ هزار روستا دارای دهیاری است.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستاها در فارس عنوان کرد: روستاهای این استان از پتانسیل بالایی در زمینه‌های کشاورزی, دامداری و دامپروری و گردشگری برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، با بیان اینکه مشکلاتی مانند خشک‌سالی و نبود زمینه اشتغال در روستاها، باعث مهاجرت بسیاری از روستاییان به شهرها شده است، عنوان کرد: با سیاست گذاری‌های کلانی که در کل کشور و به دنبال آن در استان فارس انجام شده و با ارائه تسهیلات مختلف، شاهد کند شدن روند مهاجرت به شهرها و در برخی نقاط مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

پاک‌فطرت هم‌چنین با بیان این‌که گردشگری یکی از بزرگترین ظرفیت‌های روستاهای فارس است، عنوان کرد: سال ۹۲ تنها چند اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای فارس وجود داشت؛ اما اکنون این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده که به صورت فعال به مسافرین و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

او در خصوص خدمات دهی به روستاها نیز گفت: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به روستاها داشته و حدود ۹۸ درصد روستاها گازرسانی شده؛ ۱۰۰ درصد روستاهای فارس دارای آب و برق است و اکثر روستاها از اینترنت و مخابرات بهره مند شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: در سال‌های اخیر تعداد خانه‌های بهداشت در روستاها با رشد چشم‌گیری همراه بوده و هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان دارای خانه بهداشت است.

سید کمال پاک‌فطرت افزود: ۸۰ درصد خانه‌های روستایی در فارس طی چند سال گذشته بازسازی و مقاوم سازی شده است.

او با اشاره به اولویت اشتغال در روستاها، عنوان کرد: اولویت اول همه روستاها ایجاد اشتغال پایدار است که این مهم زمینه‌ساز توسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، ادامه داد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ،آماده همکاری و حمایت از همه افراد و گروه‌هایی است که طرح و برنامه برای اشتغال‌زایی در روستاها دارند.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207199