توسط افراد ناشناس انجام شد؛

حذف نام خیابان وکلای شیراز، با اسپری

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز در این باره به خبرنگاران گفت: شامگاه یکشنبه ۱۳ مهر، فرد یا افرادی روی نام وکلا در تابلوهای اصلی و فرعی این خیابان، اسپری رنگ پاشیدند.

فارس _ سایت خبری پرسون، سعید نظری این اقدام را یک حرکت خودسرانه با هدف حذف کلمه وکلا از تابلوی نام این خیابان ارزیابی کرد.

او با بیان اینکه تعرض به اموال عمومی و تخریب آن تخلفی قابل پیگیری است و شهرداری نسبت به این اقدام شکایت قضایی خواهد کرد، افزود: بنا به درخواست وکلا و همچنین به دلیل ساخت یک مرکز بزرگ ویژه کانون وکلای دادگستری فارس، یکی از معابر اصلی شیراز به نام وکلا، نامگذاری شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با تاکید بر این‌که شورا هیچ تصمیمی برای تغییر نام این معبر ندارد، خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر شهری یکی از اختیارات قانونی شوراها محسوب می‌شود و شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این زمینه با حساسیت و دقت، کار را پیش برده است.

نظری تصریح کرد: شورا نمی‌تواند به واسطه اعمال فشار از سوی عده‌ای، نام معابر اصلی و فرعی شهر را تعیین یا اسامی انتخاب شده را تغییر دهد؛ این اقدام یک روند قانونی و کارشناسی دارد که در شورای پنجم نیز، این روال دنبال شده است.

او با تاکید بر اینکه نام‌گذاری خیابان‌ها در این کلانشهر، حق قانونی شوراست و خلاف آن دخالت در قانون به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: حذف نام معابر از روی تابلوهای نصب شده، تخلفی قانونی در قالب تخریب اموال عمومی محسوب می‌شود و قابلیت پی‌گیری و برخورد قضایی دارد.

نوا نیکو_استان فارس

انتهای پیام

207177