استاندار فارس تاکید کرد:

فارس کمترین سطح اشغال نیروی انسانی در حوزه صنایع گازی دارد

استاندار فارس گفت: اگرچه این استان دومین تولید کننده گاز کشور است اما کمترین سطح اشغال از نظر نیروی انسانی را دارد همچنین 8 خط لوله فشار قوی از استان فارس عبور می‌کند اما فرصت‌های آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

فارس _ سایت خبری پرسون؛ عنایت‌الله رحیمی دوشنبه 14 مهر در جلسه شورای مهارت فارس که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور برگزار شد، با بیان اینکه بیان ویژگی‌های فارس بر کسی پوشیده نیست، گفت: از آمادگی لازم برای همکاری با مجموعه سازمان فنی‌وحرفه‌ای در اقدامات عملی برخوردار هستیم.

او با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی یک سرمایه گذاری مولد و بلند مدت است و باید به دیدگاه سرمایه‌گذاری به آن نگاه کرد، گفت: مشتاق به حرکت در مسیر آموزش‌های مهارتی هستیم.

استاندار فارس با بیان اینکه این استان دارای توانمندی‌های فراوانی است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی با توجه به داشته‌های فارس باید مورد توجه جدی در سطح ملی و استانی قرار گیرد.

رحیمی همچنین با اشاره به وجود ذخایر مطلوب گاز و نفت و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: ترییت نیروی فنی کارآمد بر مبنای تقاضا در این حوزه موجب اشتغال‌زایی در استان خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های خوبی در زمینه هایتک داریم که به دلیل عدم انتقال تکنولوژی دچار نقصان شده که امید است با دید عملیاتی فاصله تکنولوژی گذشته و امروز را در قالب دپارتمان مهارت دیجیتالی، کم کنیم.

استاندار فارس میزان موجود گاز شناسایی شده در فارس را دو میلیارد و ٢٠٠ مترمکعب گاز و نفت را ١.٤ میلیون بشکه نفت عنوان کرد و گفت: این حجم ذخایر در فارس قابل توجه است، لذا با توجه به این داشته‌های ارزشمند باید فارس بیش از گذشته مورد توجه باشد.

رحیمی همچنین سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز و صنایع پایین دستی را یک مطالبه جدی عنوان کرد و گفت: امروز خط اتیلین ما با مشکل مواجه است و ضروری است نمایندگان شهرستان‌های ذی نفع به یک نتیجه نهایی برسند تا زمینه توسعه استان در این حوزه فراهم شود.


نوا نیکو_ استان فارس

انتهای پیام

207171