معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

سند چشم‌انداز سالمندی در خراسان شمالی تنظیم خواهد شد

معاون سیاسی استاندار گفت: سند چشم انداز سالمندی در خراسان شمالی به منظور مشخص شدن شرایط زندگی این قشر و بهبود آن در آینده تنظیم خواهد شد.

به گزارش پرسون؛ معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در شورای سالمندان خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما بر نیکی به والدین تاکید شده است، اظهار کرد: امروز در حوزه علوم روانشناسی رشته سالمند شناسی و سلامت سالمندان از رشته‌های تخصص‌های دانشگاهی است.

احمد برادران با تاکید بر اینکه باید برای استفاده از ظرفیت معنوی سالمندان برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با این نگاه به امور سالمندان بپردازند.

وی به جمعیت ١٠ درصدی کنونی سالمندان کشور اشاره داشت و افزود: طبق پیش بینی‌ها این رقم به ٢٠ درصد خواهد رسید و سطح زندگی کنونی به ویژه کم تحرکی این روند را تسریع می‌کند.

برادران تاکید کرد: از متولیان امر می‌خواهیم سند چشم اندازی برای مشخص کردن مسیر سال‌های آینده برای بهتر شدن شرایط سالمندان استان تهیه و ارائه کنند و در این راستا باید از ظرفیت خیران و بخش خصوصی بهره مند شویم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی انتقال ارزش‌ها را جزو وظایف آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: تکریم سالمندان باید به فرزندان آموزش داده شود.

وی افزود: احترام به سالمندان باعث هویت بخشی به جامعه می‌شود و تحقق این هدف مستلزم یک کار فرهنگی از سوی دستگاه‌های اجرایی حوزه فرهنگ، آموزش عالی و آموزش و پرورش است.

برادران در انتها با تاکید بر لزوم ساخت دهکده ویژه سالمندان در خراسان شمالی گفت: این پروژه به عنوان اقدامی ماندگار برای سالمندان استان باید برنامه‌ریزی و اجرا شود.

207017