مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد:

انعقاد تفاهم نامه اشتغالزایی خانواده شهدا و ایثارگران فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از انعقاد تفاهم نامه ای بین اداره کل تعاون و بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در راستای اشتغال‌زایی خانواده ایثارگران فارس خبرداد.

فارس - سایت خبری پرسون؛ سهراب مختاری با بیان اینکه دراین تفاهم اشتغالزایی،آموزش و هدایت 8 هزار و 500 نفر از خانواده ایثارگران این استان به سمت بازار، در دستور کار قرار گرفته است افزود: این اداره کل 12 نفر نیروی جدید در سال 99 از طریق برگزاری آزمون جذب کرده که 6 نفر از این افراد جز خانواده ایثارگران هستند.

مختاری با تاکید بر لزوم تکریم خانواده ایثارگران در همه بخش‌ها، ادامه داد: در همه کشورهای دنیا برای سربازان وطن و کسانی که در راه آزادگی و انسانیت قدم برمی‌دارند احترام خاصی قائل می‌شوند.

او با یادآوری این موضوع که نخستین شهید کارگر کشور‌ «محمدرضا حدادی»، عضو شورای اسلامی کارخانه روغن نباتی بود، افزود: وجود اولین شهید کارگری کشور در فارس نشان از همراهی کارگران با نظام اسلامی دارد و این ظرفیت برندی برای این استان محسوب می‌شود که نیاز است بنیاد شهید پیگیری‌های لازم برای تثبیت این ظرفیت را انجام دهد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: براساس اطلاعات موجود بیش از هزار شهید کارگر در سطح این استان وجود دارد که این انتظار از بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس می‌رود که اطلاعات دقیق و تعداد نهایی شهدای کارگر، کارفرما و تعاونگر این استان را طبق قانون کار مشخص کند تا به دستور استاندار فارس و همراهی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز و کارفرمایان، المان فاخر شهدای کارگری این استان ساخته شود.

کمیته اشتغال‌زایی خانواده شهدا و ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این آیین گفت: اخیرا تفاهم نامه‌ای در سطح ملی بین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور منعقد شده که پیرو آن تفاهم نامه‌ای نیز بین ادارات کل بنیاد شهید و تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس نیز منعقد و پس از آن کمیته‌ای ویژه در سطح این استان برای پیگیری موضوع اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران این استان تشکیل شد.

رجبعلی راهی افزود: براساس این تفاهم نامه حدود 12 هزار نفر از افراد بیکار خانواده ایثارگران این استان باید طی سالهای آینده در پست‌های دولتی و یا غیر دولتی و بخش خصوصی مشغول به کار شوند.

او ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی خانواده ایثارگران این استان دغدغه اصلی در بخش غیردولتی وجود دارد، زیرا در این زمینه ابزار فشار وجود ندارد و نمی‌توان به کارفرمای بخش خصوصی این موضوع را تکلیف کرد.

راهی با بیان اینکه در حال حاضر 15 جانباز قطع نخاع در این استان وجود دارد که بطور میانگین حدود 36 سال در گوشه یک خانه خیره به سقف در حالت سکون قرار داشته و همین جانبازان یک یا دو فرزند بیکار نیز در منزل خود دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: نیاز است طرح‌هایی در سطح استان برای تشویق بخش خصوصی در جذب خانواده ایثارگران این استان در دستور کار قرار گیرد تا واحدهای تولیدی و صنعتی در این امر مهم مشارکت بیشتری داشته باشند.

نوا نیکو_استان فارس

206754

مطالب مرتبط