مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان:

نزاع، ۷ هزار نفر را به پزشکی قانونی همدان کشاند

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: نزاع بیش از ۷ هزار نفر را به پزشکی قانونی همدان کشاند.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ ارتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: در 5 ماهه ابتدای امسال هشت هزار و 534 نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند.
وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و 761 نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند که افزایش 10درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت : آمار ها نشان می دهد در سال 98 تعداد پانزده هزار و 467 نفر به علت نزاع به پزشکی قانونی مراجعه و نظریه کارشناسی اخذ کرده اند.
این مقام مسئول قضایی، به مراجعه کنندگان نزاع به مراکز پزشکی قانونی توصیه کرد: ظاهر خون آلود در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی تاثیری ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی است جراحات ، نوع و عمق آن است؛ بنابر این معاینه دقیق‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.
کمالی در ادامه با اعلام اینکه دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است گفت: برای صدور نظریه کارشناسی درخصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی، ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان همچنین تاکید کرد: در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابر‌این صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می‌طلبد.
وی تصریح کرد : در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند و سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

206726

مطالب مرتبط