تمام پاساژهای اصفهان در معرض خطر آتش سوزی است

مدیر عامل آتش نشانی شهرداری اصفهان اظهار داشت: اکثر پاساژهای اصفهان از جمله میدان امام، پاساژ جعفری، پاساژ پارسیان و غیره در معرض خطر اتش سوزی است و هیچ گونه ایمنی ندارد.

اصفهان_ سایت خبری پرسون؛ محسن گلابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این‌که غالب تجهیزات آتش نشانی وارداتی است بنابراین تحریم ها از یک طرف و از سوی دیگر افزایش سرسام آور قیمت ها باعث مشکل جدی شده است.
وی با اشاره به این‌که برای خرید هر وسیله دستگاه آتش نشانی در ابتدا باید در سامانه صمت ثبت نام کنند و پس از استعلام از اینکه آیا ساخت داخل وجود ندارد سپس اجازه واردات می دهند، گفت: این پروسه بالغ بر یکسال طول میکشد و زمانی اجازه واردات میدهند که قیمت ها چندین برابر شده است.
مدیر عامل آتش نشانی شهرداری اصفهان بیان داشت: لازم است زمان بروکراسی اداری برای اتش نشانی برداشته شود.
وی در این خصوص که باید مبالغ هنگفتی جهت دادن عنوان سختی کار به اتش نشان ها به تامین اجتماعی پرداخت شود، ادامه داد: در حال حاضر در قالب کارمند و قراردادی محسوب می شوند.
گلابی در خصوص تجمع آتش نشان‌ها در مقابل استانداری که همزمان با گرامیداشت روز آتش، نشانی صورت گرفته، اضافه کرد: بیشترین گلایه انها از این بود که چرا باید میزان حقوق انها به نسبت سایر اتش نشان ها در سایر استان ها کمتر باشد حریق همان حریق ، سختی همان سختی هست پس چرا باید حقوق ها یکسان نباشد‌ تجمع کردند.

وی اعلام کرد: تجمع آتش نشانان مقایل استانداری دلایل مختلفی از جمله کم بودن حقوق،عدم انجام تبدیل وضعیت، عدم تعلق سختی کار و غیره بوده است.
وی در خصوص افزایش ایستگاه های اتش نشانی و رسیدن به ۴۰ ایستگاه خبر داد و افزود: اکثر پاساژهای اصفهان از جمله میدان امام، پاساژ جعفری، پاساژ پارسیان و غیره در معرض خطر اتش سوزی است و هیچ گونه ایمنی ندارد.
مدیر عامل آتش نشانی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه امکان پلمب بازارهای بزرگ و پاساژ های اصفهان نیست چون با بحران بیکاری مواجهیم، ادامه داد: لازم تا قبل از اینکه حوادثی مثل پلاسکو و بازار تبریز رخ دهد ایمن سازی کنیم.
وی همچنین انبار مطبوعات اصفهان را نیز فاقد هر گونه ایمنی دانست و گفت: با توجه به اینکه باید دو تا راه خروجی داشته باشی به همین علت یا باید پلمب کنیم یا جا به جا کنند و به محل دیگر بروند.
وی در مورد ایمنی اماکن تاریخی مانند میدان نقش جهان نیز تصریح کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای امضا و دکتر حجازی نماینده یونسکو و از مدرسان دانشگاه اصفهان برنده مناقصه در این خصوص شد تا طرحی در رابطه با ایمنی اماکن تاریخی تهیه شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: طی دو سال گذشته برای ایمنی بازار بزرگ اصفهان اقدامات شبانه روزی انجام داده ایم و در این راستا دادستان اصفهان و رئیس کل دادگستری کمک های زیادی به آتش نشانی کرده اند اما هنوز به نتیجه قابل قبولی برای ایمنی بازار نرسیده ایم. خود مغازه دارها و اصناف باید همکاری ویژه کنند.

206673