تلفات برق در خراسان شمالی نزدیک به میانگین جهانی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: شاخص میزان تلفات برق در کشورهای اروپایی هفت تا ۸.۱ درصد است که این میزان سال گذشته در استان ۸.۶ درصد بود.

به گزارش پرسون؛ علیرضا صبوری در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برخی دستاوردهای این شرکت اشاره و بیان گفت: تلاش می کنیم که تلفات برق در استان تا پایان امسال به ۸.۱ درصد برسد.

وی در ادامه افزود: شاخص میزان خاموشی ها در کشوری مانند آلمان ۶۰ دقیقه و در فرانسه ۷۶ دقیقه در سال است اما این رقم در خراسان شمالی تا پایان سال ۹۷، حدود ۱۰۲ دقیقه بود که اکنون به ۸۹ دقیقه در سال رسیده است.

وی گفت: با وجود فشارها و سخت ترین تحریم های ظالمانه توانستیم شاخص های خود را به نرم بین المللی برسانیم.

وی اظهار داشت: دنیا ظرفیت های کشور ما را شناخته است و می داند که اگر به ما آزادی دهد، کارهای بسیار بزرگی انجام می دهیم، به دنبال آن است که رشد ما را متوقف کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: دنیا در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به ظرفیت و پتانسیل جمهوری اسلامی ایران پی برد و این احساس بر آن ها مستولی شد که اگر ایران به مرزهای دانش راه یابد در مقابل نظام سطله ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تلفات برق در استان یک چهارم میانگین کشوری است، گفت: هم‌اکنون تلفات توان (هدررفت انرژی برق) در کشور ۱۰.۲ درصد و برای این خطه ۸.۵ درصد است.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

در پایان این آیین از کارکنان ایثارگر، جانباز و فرزندان شهدا در شرکت تجلیل شد.

206585