عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

انتخاب ملت و دولت ایران، آزادی عمل و استقلال سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام جمهوری اسلامی برای یک استقلال سیاسی که حاصل انقلاب است، سختی های بسیاری را متحمل شده بنابراین انتخاب ملت و دولت ایران بین آزادی عمل و استقلال سیاسی در جهان، و تبعیت از سیاست‌های ظالمانه و سلطه امریکایی ها، بدون شک آزادی عمل و استقلال سیاسی است.

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با سایت خبری پرسون، درباره سخنرانی روحانی در کنفرانس ویدئویی سازمان ملل، بیان داشت: پس از حوادث جنگ جهانی دوم، یک نظم ناعادلانه ای در شورای امنیت و روابط بین الملل مبتنی بر حق وتو برای آمریکا و 4 قدرت دیگر در جهان حاکم شد؛ بر پایه این نظم و در دوران فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، آمریکا تلاش کرد تا یک قدرت و سلطه جهانی را برای خود تعریف و این نظم ناعادلانه را ناعادلانه تر در جهان اجرا کنند.

وی ادامه داد: اگر کشوری در هر منطقه‌ای اعم از خاورمیانه، شرق دور، آفریقا و یا آمریکای مرکزی و لاتین، با این نظم تعریف شده و سلطه گرایی آمریکایی‌ها چالش داشته باشد و آن را نپذیرد، مورد هجوم تحریم های اقتصادی، فشارهای امنیتی و نظامی و یا دامن زدن به مسائل داخلی و تحریک گروه‌های مختلف برای شورش های خیابانی و شورش های مدنی قرار می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا علیه ایران از تمام ابزارهایی که در خاورمیانه داشته، استفاده کرده است چراکه احساس می کند ایران نیز باید همانند برخی کشورهای ضعیف منطقه در امور اقتصادی، سیاسی و نظامی این نظم ناعادلانه را بپذیرد و رفتاری شبیه به این کشورها داشته باشد.

رحیمی جهان آبادی یادآور شد: طبق تشخیص آمریکایی ها کشوری به نام اسرائیل که یک رژیم جعلی و به اصطلاح رژیم اشغالگر است، حق داشتن 250 کلاهک هسته ای، نیروگاه اتمی و مراکز تحقیقاتی را دارد و آمریکایی‌ها نیز از دهه ۱۹۶۰ تا امروز به رشد اتمی این کشور کمک می کنند در حالیکه ایران از حق داشتن دانش بومی اتمی در جهت برطرف کردن نیازهای خود نیز محروم است.

وی در ادامه گفت:اسرائیل می تواند پیشرفته ترین هلیکوپتر ها و تجهیزات نظامی را داشته باشد اما ایران برای ساخت تجهیزات در سیستم دفاعی در جهت دفاع از کشورش نیز باید از آمریکایی ها و غربی ها اجازه بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ظلم اسرائیل به ساکنین فلسطین و کشورهای همسایه افزود: کشورهای مسلمان همانند ترکیه و برخی کشورهای عربی در خاورمیانه شامل این تعیین تکلیف می شوند و این نظمی است که توسط امریکایی ها در منطقه تعریف شده چنان که امروز بخش هایی از کشور سوریه نیز در اشغال رژیم صهیونیستی است.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی برای یک استقلال سیاسی که حاصل انقلاب است، سختی های بسیاری را متحمل شده بنابراین انتخاب ملت و دولت ایران بین آزادی عمل و استقلال سیاسی در جهان، و تبعیت از سیاست‌های ظالمانه و سلطه امریکایی ها، بدون شک آزادی عمل و استقلال سیاسی است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری با ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، فرهنگی، تاریخی وتوانمندی‌های نظامی است، تاکید کرد: ایران در خاورمیانه به لحاظ پیشینه تاریخی بیش از ۲۵۰۰ تا ۳0۰۰ سال سابقه کشورداری، حیات و زیست سیاسی دارد. امریکایی ها پس از جنگ جهانی دوم با بسیاری از کشورها در جهان این رفتار نادرست را ادامه داده است و مواردی چون کودتا، مداخله در امور دیگر کشورها و دامن زدن به شورش ها ی داخلی، تحریم و حمله نظامی علیه کشورهای مستقل، را در کارنامه تاریخی خود دارد.

206455