کارشناس غرب آسیا در گفت و گو با پرسون؛

ریشه اعتراضات در اسرائیل ناشی از فساد اقتصادی و سیستمی است

کارشناس غرب آسیا گفت: شعارها، گفته‌ها و درخواست‌های تجمع‌کنندگان نشان داد که اسرائیل نه تنها در حوزه بهداشت و درمان فعالیت درستی نداشته بلکه فساد اقتصادی و فساد سیستمی، شرایطی را در این کشور فراهم کرده که امروز مخالفین جدی و مقتدر را در بین مردم دارد.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت و گو با سایت خبری پرسون، درباره تظاهرات اسرائیلی ها و بی کفایتی نتانیاهو گفت: کرونا توانست بسیاری از نقاب ها را از چهره مزدوران بین المللی بردارد و در حقیقت مشخص شد که تصویرسازی ایجاد شده واقعیت ندارد، این موضوع را در مسائل بهداشت درمان آمریکا و رژیم قاصب صهیونیستی نیز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: اسرائیل با تبلیغات و اعمال جراحی روتینی که معمولاً بدون دردسر انجام می شد، این چنین قلمداد می‌کرد که قوی ترین سازمان های بهداشتی و درمانی را داراست و از این امکانات برای همگان استفاده بهینه صورت می گیرد.

این کارشناس غرب آسیا بیان کرد: اما با وجود کرونا و حضور مجموعه های مخالف نتانیاهو در مقابل محل استقرار وی در شب های متعدد مشخص شد که شعارها، گفته‌ها و درخواست‌های تجمع‌کنندگان بسیار مبنایی تر است و نه تنها در حوزه بهداشت و درمان فعالیت درستی نداشته بلکه فساد اقتصادی و فساد سیستمی، شرایطی را در این کشور فراهم کرده که امروز مخالفین جدی و مقتدر را در بین مردم دارد.

صدرالحسینی تاکید کرد: در طول حداقل ۵۰ سال گذشته و در ظاهر، بخش اعظمی از حمایت های بی دریغ امریکایی و اروپا را مشاهده می‌کردیم اما امروز که مشکلاتی برای پشتیبانان آنان به وجود آمده واقعیت‌های رژیم نیز چهره واقعی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه در طول قرن گذشته تا کنون وضعیت اسرائیل تا این حد آشفته و بی سامان نبوده است، افزود: امروز رژیم قاصب صهیونیستی بیشترین ریزش و فراری را در ارتش داشته همچنین در ارتباط با مسائل فکری و فرهنگی در حوزه اقتصادی، مسائل بهداشت ودرمان، موضوعات سیاسی نیز دچار معضلات بسیاری است.

با اشاره به معترضین بسیار در سیستم رژیم صهیونیستی، بیان داشت: افراد معترض، افرادی هستند که از کشورهای مختلف به عنوان سرزمین موعود یهود به اینجا گسیل و شهروند درجه 3 محسوب شدند و از بسیاری امکانات شهروند درجه یک محروم هستند و نا امنی برای مهاجران وجود دارد.

صدرالحسینی در ادامه گفت: امنیت این سرزمین سالیان سال زبانزد بوده و بسیاری از افراد از نقاط مختلف دنیا مهاجرت می‌کردند اما امروز مجموعه جریان‌ها و گروه‌های مقاومت شرایط را به مهاجرت معکوس تبدیل کرده است.

این کارشناس غرب آسیا در پایان تاکید کرد: در حال حاضر نتانیاهو به بخش قابل توجهی از وعده های خود عمل نکرده است به همین علت در طول سه ماه گذشته به طور مستمر شاهد اعتراضات در این رژیم هستیم.

206389