معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر:

700 میلیون تومان برای بسته های مهر تحصیلی از موقوفه سیف‌الدوله هزینه شده است

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید ۲ هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار در طرح «مهر تحصیلی» موقوفه سیف‌الدوله ملایر با هزینه 700 میلیون تومان توزیع شد.

همدان_سایت خبری پرسون؛ براساس اعلام معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همدان، امسال ۲ هزار و ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی در استان توزیع شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ بسته آن مربوط به شهرستان ملایر است.

حمیدرضا نوروزی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در این زمینه اظهار کرد: همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید ۲ هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار و کیف در قالب طرح «مهر تحصیلی» از محل عواید موقوفه شادوران سیف‌الدوله تهیه و بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شد.

وی افزود: ۷۰۰ میلیون تومان از محل عواید موقوفه مرحوم سیف‌الدوله برای تهیه این تعداد بسته‌های مهر تحصیلی هزینه شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ارزش هر بسته مهر تحصیلی را ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این بسته‌ها بین دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، انجمن حمایت از زندانیان، جامعه معلولان و سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، جوکار و سامن توزیع شد.

نوروزی بیان کرد: علاوه بر این بخش قابل توجهی از هزینه کتاب درسی برای حدود ۷۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت از محل عواید موقوفه شادوران سیف‌الدوله برای سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار از منابع مدارس موقوفه (مدرسه نمونه سیفیه) ۳۵۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز سایر مدارس شهرستان در سه منطقه آموزشی همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید هزینه شد.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار بسته مهر تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند در سطح شهرستان قرار گرفت تصریح کرد: توزیع بسته‌های مهر تحصیلی از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

وی در پایان افزود: 63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و یکی از مناطق پیشتاز در حوزه وقف و دارای جایگاه برتر در سطح کشور شناخته می شود.

منیژه فرهانپور- استان همدان

206342