فارس - پرسون، محمود رضایی بر ضرورت جذب سرمایه در جهت تکمیل طرحهای عمرانی به ویژه طرحهای حمل و نقل در استان تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، باید برای پیگیری موضوع ماده 56 قانون الحاق، از مقررات مالی دولت در خصوص طرح مذکور جهت تسریع در فرآیند واگذاری و اخذ مجوزات لازم اقدام کند.
او از شرکتها و موسسات استانی و ملی که امکان مالی مشارکت در طرح فوق را دارند برای تهیه طرح امکان سنجی دعوت کرد.
معاون عمرانی استانداری فارس بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاران، بانکها و روشهای تامین مالی مناسب برای پروژههای در دست اجرا در استان تاکید و اظهار کرد: پروژههای در دست اجرا نیازمند اعتبارهای قابل توجه و کلان هستند و این اعتبارات از طریق بودجههای سنواتی قابل تامین نیست.
رضایی با تاکید بر اینکه باید راهکارهای برون رفت از مشکلات مرتبط با پروژه کمربندی شمال شرق شیراز بررسی و ارزیابی شود، اظهار کرد: بر اساس موافقت وزارت راه، تامین ۵۰ درصد از هزینههای اجرای پروژه با مشارکت بخش خصوصی و نهادهایی مثل شهرداری شیراز تامین خواهد شد.
به گفته او با تامین منابع مذکور، روند اجرای پروژه به زودی شتاب خواهد گرفت و در برنامه زمانی مشخص، بخش عمدهای از ترافیک ورودی شهر شیراز به این محور منتقل میشود.
رضایی تصریح کرد: رینگ اول کمربندی شیراز با اجرای این پروژه تمام میشود و بخش عمدهای از ترافیک ورودی شیراز رفع خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: نمایندگان منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیتهایی که دارند پیگیر این موضوع خواهند بود ضمن اینکه مجموعه استانداری و دستگاههای مرتبط با بحث راه و حمل و نقل نیز تمام تلاش خود را برای حصول نتیجه ایدهال در خصوص کمربندی شمال شرقی شیراز انجام خواهند داد.
نوا نیکو - استان فارس