بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی تخت عروس شهرستان اقلید

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس، در مراسمی از بهره‌برداری مجتمع آبرسانی و تأمین آب پایدار سالم و بهداشتی کانون توسعه تخت عروس با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال خبرداد.

فارس _ سایت خبری پرسون، جاوید حیاتی گفت: این مجتمع آبرسانی شامل اجرای خط انتقال به طول 20 کیلومتر، احداث مخزن ذخیره بتنی 500 متر مکعبی و اجرای شبکه داخلی شهرک به طول 10 کیلومتر می‌باشد.
وی بیان داشت: تأمین آب پایدار و با کیفیت نقش ویژه‌ای در افزایش بهداشت و سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مختلف این قشر از جامعه دارد.
حیاتی ادامه داد: با بهره‌برداری از این مجتمع، 400 خانوار عشایری از نعمت آب سالم بهداشتی و پایدار بهره مند شدند.
معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی با اشاره به این‌که مطالعات تأمین آب و طراحی خط انتقال آب و شبکه توزیع در این کانون اسکان، از سال‌های گذشته صورت گرفته بود که به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم عملیاتی نشده بود و با فراهم شدن فرصت قانونی در قانون بودجه سال 1398 از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 220 میلیارد ریال اعتبار به منظور تأمین آب پایدار در مناطق عشایر و توسعه شبکه های توزیع آب فراهم و تخصیص داده شد افزود: تعداد۲۰ طرح در قالب مجتمع های آبرسانی در مناطق عشایری عملیاتی و به بهره برداری رسید.
محسن محمدی، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی اظهار داشت: در سال 99 مبلغ 110 میلیارد ریال به منظور توسعه شبکه های توزیع آب پایدار در مناطق عشایری از محل اعتبارت بند " ه " تبصره 4 در قانون بودجه 99 مصوب گردیده است که تعداد 15 پروژه در قالب مجتمع های آبرسانی و تامین آب پایدار عملیاتی خواهد شد.
گفتنی است: شهرستان‌های اقلید و آباده محل ییلاق بخشی از عشایر ایل قشقایی و خمسه از طوایف عمله، شش‌بلوکی، کرد شولی و باصری جمعا به تعداد 5هزار و960 خانوار کوچنده می‌باشد.

نوا نیکو _استان فارس

206243