بسته حوادث امروز استان اصفهان؛

ازکشف محموله دستکش های بهداشتی قاچاق تا کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس های خصوصی مجازی

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، از کشف 80 هزار دستکش بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛سرهنگ" کامران ریاحی" گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصاید فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از وجود کالای خارجی قاچاق در انبار تخلیه باری واقع در شهر اصفهان مطلع شده و موضوع را دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و طی بازرسی دقیق صورت گرفته 80 هزار عدد دستکش بهداشتی خارجی که فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

*سارقان اموال 20 منزل در اصفهان ناکام شدند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظای استان اصفهان از دستگیری 2 نفر که به 20 منزل دستبرد زده بودند و کشف 11 میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" حسین تُرکیان" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: تلاش هایی وسیعی برای شناسایی عامل یا عاملان این سرقت ها صورت گرفته و سرانجام کارآگاهان پس از چند روز تلاش شبانه روزی و استفاده از توانایی های علمی و تجربیات پلیسی خود موفق شدند هویت 2 نفر که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورند.

سرهنگ ترکیان، اظهار داشت: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم مخفیگاه متهمان را شناسایی کرده و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی هر 2 نفر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهمان به 20 فقره سرقت منزل در سطح شهر اصفهان گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد اموال مسروقه شامل نقره جات، عتیقه جات، تلویزیون ال ای دی، مایکرویو و طلاجات کشف شد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه اقدام به موقع و سریع ماموران سارقان را در فروش اموال مسروقه ناکام گذاشت اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه 11 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و گفت: اموال مسروقه نیز پس از انجام اقدامات قانونی به مال باختگان تحویل شدند.

*توقیف 100 کیلو مواد افیونی در اصفهان

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان، از کشف 100کیلو مواد افیونی شامل تریاک،شیشه و هروئین در عملیات هوشمندانه ماموران رزمی این یگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سروان "سید روح الله فاطمی" اظهار داشت: نیروهای رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و رصد هوشمندانه یکی از محورهای خاکی منطقه شرق استان به عبور 3 دستگاه خودروی سواری مشکوک و بلافاصله آنها را در یک عملیات ضربتی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در این عملیات طی بازرسی دقیق از خودروهای مذکور 80 کیلو تریاک ، 20 کیلو شیشه و 400 گرم هروئین که به طرز ماهرانه ای در خودروها جاسازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری 6 سوداگر مرگ در عملیات مذکور خبرداد و گفت: یکی از ترفندهای قاچاقچیان عبور از جاده ها و محورهای خاکی به منظور دور زدن ایستگاه های ایست و بازرسی و فرار از دست ماموران پلیس است اما بحمد الله ماموران سخت کوش یگان تکاوری با تلاش خستگی ناپذیر خود اجازه نمی دهند این نقشه آنان عملی شود.

*کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس های خصوصی مجازی

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری از خانواده ها نسبت به ثبت نام فرزندانشان در کلاس‌های خصوصی آنلاین هشدار داد.

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، بیشتر والدین نگران اُفت تحصیلی فرزندان خود هستند و برای جبران آن هم به دنبال کلاس‌های خصوصی می روند که بتواند عقب افتادگی فرزندانشان را جبران کنند.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در کمین هستند تا از هر فرصتی برای سرکیسه کردن مردم و عملی کردن نقشه های خود بهره ببرند اظهار داشت: در این میان بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی از سوی مجرمان سایبری طراحی و هدف آنها هم سوءاستفاده‌های مالی و اخاذی از شهروندان است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در زمان ثبت نام فرزندان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می‌خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب‌بانکی کاربران را سرقت و حساب آنان را خالی می‌کند.

به گفته سرهنگ مرتضوی، جمع‌آوری اطلاعات خانواده و دانش آموزان از دیگر موارد سؤاستفاده مجرمان سایبری است که به دنبال آن اخاذی از خانواده یا دانش آموز صورت می گیرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و سی دی های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل به جلوگیری از اُفت تحصیلی فرزندانشان کمک کنند ضمن اینکه برای استفاده از کلاس‌های آنلاین حتماً از مؤسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار افراد غریبه نگذارند.

*غارتگران منابع طبیعی در دام پلیس

باند 3 نفره ای که اقدام به قطع غیر قانونی درختان بلوط و تولید غیر مجاز ذغال چوب و فروش آنها می کردند دستگیر و در بازرسی از کارگاه های متعلق به آنها 5 تُن و 395کیلو چوب و 640 کیلو ذغال بلوط کشف شد.

سرهنگ "ایرج کاکاوند" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان منابع طبیعی، با اشرافیت و هوشمندی خود از فعالیت باندی در این رابطه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضایی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی از 2 گارگاه تولید ذغال چوب بازدید کردند که در نتیجه این عملیات 5 تُن و 395 کیلو چوب بلوط ومقدار 640 کیلوگرم ذغال بلوط کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش چوب وذغال های بلوط مکشوفه را یک میلیارد و 97میلیون و 250 هزار ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه 3 نفر دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شده و چوب ها نیز تحویل عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شدند.

سارق دوچرخه و موتورسیکت در شاهین شهر به دام افتاد

گروه استان ها_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ااز دستگیری سارق دوچرخه وموتورسیکلت در عملیات ماموران این فرماندهی و اعتراف وی به 10 فقره سرقت در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سرهنگ "علی صادقی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه وموتورسیکلت شهروندان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 11 شهرستان شاهین شهر قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در این خصوص اقدامات علمی و تخصصی خود را انجام داده و با بکارگیری تجهیزات هوشمند موفق شدند چهره و هویت اصلی فردی که اقدام به این سرقت های می کرد را مورد شناسایی قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، اضافه کرد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضائی در یک علیات ضربتی سارق را در حالی که قصد سرقت یک دستگاه دوچرخه را داشت دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به 6فقره سرقت دوچرخه و 4فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرده است خاطر نشان کرد : در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

*حمل کالای قاچاق با اتوبوس مسافربری

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کشف محموله لوازم خانگی خارجی قاچاق در بازرسی ماموران این فرماندهی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ "علی صادقی" با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشرافیت و هوشمندی خود حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از اصفهان به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات 6 دستگاه جاروبرقی و 2 دستگاه تلوزیون ال ای دی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه ارزش ریالی اموال مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه 500 میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: پرونده مقدماتی تشکیل و راننده خودرو جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

206121