استاندار فارس :

نیازمندی های درمانی بشر در سایه صلح تامین می شود

استاندار فارس تاکید کرد: نیازمندیهای درمانی بشر در سایه صلح تامین می شود و این هدف انسانی با همکاری همه نهادها دست یافتنی است.

فارس - سایت خبری پرسون:عنایت آله رحیمی در نشست علمی دومین کنگره بین المللی "سلامت برای صلح" که به صورت ویدیوکنفرانس برگزارشد، با اشاره به شرایط غیر انسانی در کشورهای یمن، فلسطین، عراق و افغانستان گفت: سخن گفتن از صلح سخن از یک آرمان متعالی است.


او افزود: سرزمین هایی که به سبب داشتن آرمان های ارزشمندی همچون استقلال و آزادی خواهی مورد شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار گرفته اند و حتی اجازه ورود دارو را ندارند؛ بدست پزشکان شریف و حاذق ایرانی درمان می شوند.


استاندار فارس با بیان اینکه شیراز همواره شهر علما و فلاسفه و ادیبان بوده خاطر نشان کرد: مردم شیراز در طول زمان مردمی صلح جو و اندیشمند بوده اند و این جایگاه ارزشمند در شعر حافظ شیرازی که میفرماید: " آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت، با دشمنان مدرا" نیز مشهود است و این نگاه در سایر ادیبان شیرازی نیز مصداق دارد.


رحیمی تاثی از افکار صلح طلبی و دین رحمانی اسلام را از دیگر ویژگی های مردم شیراز عنوان کرد و گفت: آنچه در صلح برای پیشرفت و توسعه ملتها حاصل می شود، هرگز در جنگ حاصل نمی‌شود و به همین دلیل باید منادی صلح و عدالت و نوع دوستی باشیم.

205744