مدیرعامل شرکت گاز فارس خبر داد ؛

نشت یابی 400 هزار انشعاب گاز در 6 ماهه نخست سال

مدیرعامل شرکت گاز فارس از نشت یابی 400 هزار انشعاب گاز در 6 ماه اول امسال خبر داد.

فارس _ سایت خبری پرسون : غلامعباس حسینی گفت: از ابتدای امسال با هدف تأمین امنیت تأسیسات و تجهیزات گازرسانی، نشت یابی 135 هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع و 400 هزار عدد انشعاب توسط واحد بازرسی فنی این شرکت انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر نشت یابی خطوط و شبکه انشعابات شهری و روستایی، 445 ایستگاه TBS و 60 درصد ایستگاه هایcps، میترینگ و تقلیل فشار موجود در سطح استان نیز مورد بیش از 50 هزار و 950 بازرسی هوایی و زمینی قرار گرفت.

حسینی ادامه داد: مهم ترین هدف از نشت یابی این خطوط، جلوگیری از به وجود آمدن سوانح، بهره برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی های زیست محیطی است.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز فارس مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال 27 هزار و 587 کیلومتر شبکه و خطوط تغذیه گاز شهری و روستایی ، 797 هزار و 629 هزار انشعاب و 890 ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری نیز با دقت مورد بازرسی و نشت یابی قرار می گیرد.

وی با اشاره به گسترش شبکه گازرسانی در استان فارس، بر ضرورت توجه بیشتر و بازرسی دقیق تر از شبکه تغذیه و توزیع گاز به منظور اجتناب از بروز هرگونه حادثه ناگوار و انتقال مطمئن گاز به مشترکین تاکید کرد.

نوا نیکو _ استان فارس

205697