زارعی در گفت و گو با پرسون:

امروز رژیم جعلی صهیونیستی در بدترین شرایط به سر می‌برد / حساب مردم را باید از رژیم ها جدا کرد

یک کارشناس جهان عرب گفت: در بحرین مقاومت اسلامی به شدت قوت گرفته و کاملا در جهت مسیر مخالف رهبران این کشور حرکت می کند.

اصغر زارعی کارشناس جهان عرب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در خصوص تفاوت دیدگاه مردم کشورهای عربی با حکومت‌های عربی در رابطه با رژیم صهیونیستی با توجه به گفته قالیباف؛ «برخی دولت‌های عربی درصدد عادی سازی اجباری روابط با رژیم صهیونیستی هستند باید توجه داشت که مردمان این کشور‌ها حاضر به تحمل رژیم صهیونیستی نیستند.» اظهار داشت: آقای قالیباف در دیدار نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست‌وزیر اسبق عراق به نکته بسیار مهم و قابل تاملی اشاره کردند. جدا کردن مردم از رژیم های وابسته ای است که متاسفانه باید گفت که سه چهار دهه اخیر با ارتباطات پنهان خودشان در مسیر اهداف رژیم و منافع آمریکا در منطقه حرکت کنند و این بر خلاف مسیر و اهداف و جایگاه مردم مسلمان منطقه بوده است.

زارعی افزود: بعد از اقدام سازش کارانه رژیم مبارک در امضای پنهان ننگین کمپ دیوید 1978 میلادی تا کنون اگر بنابود که این پیمان های سازش کارانه یا این روابط پنهان و آشکاری که با این رژیم جعلی برقرار کرده بودند اثری در مقاومت داشته باشد امروز باید گفت که هیچ اثری از مقاومت در منطقه نبایست باقی می ماند .

وی تاکید کرد: با گذشت بیش از چهار دهه علی رغم همه تلاش هایی که نظام سلطه به رهبری آمریکا و به همراهی متحدین منطقه و اروپایی انجام دادند خوشبختانه مقاومت روز به روز از ابعاد و دایره بیشتری برخوردار شده و رو به فزایندگی است.

این کارشناس جهان عرب اظهار داشت: ما می بینیم که این مقاومت نه تنها در سرزمین های اشغالی بلکه در سرزمین های اسلامی از یک جایگاه و پایداری مردمی برخوردار است و رژیم های حاکم بر کشورهای عربی نتوانستند مانع قوت گرفتن خاستگاه مردمی خودشان برای حمایت از مقاومت و مردم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف باشند و روز به روز دایره آرمان خواهی و استقلال طلبی و آزادی خواهی برای آزادی سرزمین های اشغالی به صورت یک خواست واحد در بین ملت های منطقه مطرح شده است.

زارعی ادامه داد: لذا این که تاکید کردند جناب قالیباف که حساب مردم را باید از رژیم ها جدا کرد یک واقعیت است. امروز شما ببینید در بحرین مقاومت اسلامی به شدت قوت گرفته و کاملا در جهت مسیر مخالف رهبران این کشور حرکت می کند. در یمن، سوریه و در عراق حتی در اردن و مصر ما می‌بینیم که ملت های بیدار و آگاه این کشورها بر خلاف حاکمان خودشان آرمان فلسطین را فراموش نکردند و از همه نوع حمایت و پشتیبانی ملت فلسطین دست برنداشتند.

وی تصریح کرد: امروز رژیم جعلی صهیونیستی در بدترین شرایط به سر می برد و عادی سازی روابط کشورهای وابسته و سازش کاری مثل امارات متحده عربی و بحرین احتمالا در آینده ای نزدیک عمان صرفا گره زدن سرنوشت خودشان به رژیمی است که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند در 25 سال آینده که چند سال از آن سپری شده اثری از آن باقی نخواهد ماند.

این کارشناس جهان عرب بیان در پایان کرد: این رژیم ها قطعا با این روند سازش و با خیانت هایی که ملت خودشان و ملت های اسلامی منطقه برای آرمان فلسطین کردند قطعا آینده ای بهتر از رژیم جعلی صهیونیستی برایشان مطرح نخواهد بود. ملت های مسلمان منطقه، و 57 کشورهای اسلامی عضو کشورهای اسلامی امروز آرمان آنها آزادی فلسطین اشغالی است و قدس اشغالی و اتحادیه عرب می‌بینید که در یک سکوت مرگبار به سر می برد و هیچ گونه اقدامی در جهت حمایت از پشتیبانی از فلسطین به عمل نیاورده است و هیچ اقدامی در جهت محکوم کردن این اقدام سازش کارانه به عمل نیاورده و این نشان می دهد که متاسفانه سکوت مرگباری بر کشورهای عربی حاکم شده است و ذلت و خواری آن ها بیش از پیش برای جهانیان به خصوص ملت های خودشان آشکار شده است.

205684