راه‌اندازی شبکه تلویزیونی بورس تا ۲ هفته آتی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس از راه‌اندازی شبکه تلویزیونی بورسی تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش پرسون؛ امروز طی نشستی با حضور مدیران بازار سرمایه و مدیران صداوسیما، راه‌اندازی تلویزیون بورسی و امکانات استودیوی بورس بررسی شد.

در این جلسه، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، بیان کرد: داشتن شبکه تلویزیونی اختصاصی بورس همواره یکی از آرزوهای دیرینه بازار سرمایه بوده که جای خالی آن همیشه احساس می‌شد.

سیاوش وکیلی اضافه کرد: بورس در حال حاضر موضوعی ملی است و در این راستا راه‌اندازی تلویزیون بورس را به فال نیک میگیریم.

وکیلی گفت: مقرر شده است تا شبکه «ایران کالا» به پخش این برنامه‌ها اختصاص یابد و پوشش آن در فازهای بعدی در کشور از ٧٠ به ۱۰۰درصد برسد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در خصوص نام این شبکه عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود نام این شبکه مانند شبکه اقتصاد، «شبکه بورس» یا «شبکه سرمایه» باشد. سازمان بورس تمام تلاش خود را در جهت راه‌اندازی این شبکه خواهد کرد و انتظار می‌رود تا دو هفته آینده راه اندازی شود.

نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی بیش از پیش وجود دارد

علی صحرائی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در این جلسه بر تاثیر وافر رسانه در افکار عمومی و افزایش سواد عمومی در کشور تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود با ایجاد تلویزیون بورسی و همکاری مسیولان صداوسیما، محتوای آموزشی مورد نیاز مردم در اختیار همه اقشار جامعه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد سهامداران بورس از ٥ میلیون به ١٦ میلیون رسیده است که ١١ میلیون از این تعداد کمتر از ٥٠ میلیون تومان سهام خریده‌اند؛ براین اساس لزوم توسعه فرهنگ سهامداری و آگاه‌سازی بیش از پیش وجود دارد.

صحرائی تصریح کرد: خوشبختانه سهامداران طی یک هفته اخیر به سمت سهم‌های بنیادی گرایش پیدا کرده اند که نشان از افزایش آگاهی آنان به فضای بازارسرمایه نسبت به قبل دارد.

195643

سازمان آگهی های پرسون