به دلیل راه اندازی نشدن «شاد» تا صف سیم کارت دانش آموزی ؛

دردسرهای جدید والدین در خراسان شمالی شروع شد

آموزش مجازی دانش آموزان و مشکلات آن ها این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها تبدیل شده است؛ از تاخیر مدارس در راه اندازی نرم افزار «شاد» گرفته تا قرار گرفتن در صف های شلوغ دفاتر پیشخوان برای گرفتن سیم کارت دانش آموزی.

به گزارش پرسون؛ 10 روز از بازگشایی مدارس گذشته و هنوز مشکلات تحصیلی برخی دانش آموزان حل نشده است.

یکی از والدین که به گفته خودش فرزندش در پایه دوم ابتدایی تحصیل می کند، می گوید: کارمند هستم و امسال برای استفاده دخترم از نرم افزار شاد، یک گوشی هوشمند برای او خریده ام تا بتواند به شکل غیرحضوری از محتوای آموزشی استفاده کند.

«محمدیان» اعلام می کند: بیش از یک هفته از بازگشایی مدارس گذشته اما هنوز مدرسه گروه های آموزشی خود را در این نرم‌افزار راه اندازی نکرده و اعلام کرده است دانش آموزان در گروه های تلگرامی که تشکیل شده محتوای دروس را دریافت کنند.

وی با بیان این که کلاس های آموزشی تلگرامی این پایه از ساعت 17 شروع می شود، اضافه می کند: در این ساعت من سرکار هستم و دخترم از آموزش عقب افتاده است.

وی با انتقاد از این مسئله می افزاید: با این وضعیت از سیم کارت های دانش آموزی هم نمی توانیم استفاده کنیم زیرا این سیم کارت ها مختص استفاده از نرم افزار شاد است.

وی خواستار رسیدگی مسئولان آموزش و پرورش به این مشکل شد.یکی دیگر از والدین نیز به مشکل دریافت سیم کارت های دانش آموزی اشاره و اعلام می کند: ابتدا قرار بود مدارس این سیم کارت ها را توزیع کنند اما بعد اعلام شد والدین باید این سیم کارت‌ها را از دفاتر پیشخوان تهیه کنند.«اسدزاده» ادامه می دهد: برای تهیه سیم کارت دانش آموزی چند بار به دفاتر پیشخوان مراجعه کردیم اما شلوغی این دفاتر و نگرانی از مبتلا شدن به کرونا موجب شد از خرید منصرف شویم.

وی اضافه می کند: در نهایت پس از کلی جست و جو، آشنایی را در یکی از دفاتر پیشخوان پیدا کردیم و بدون مراجعه سیم کارت را تحویل گرفتیم.وی با بیان این که امسال آموزش دانش آموزان با دست اندازهای زیادی مواجه شده است، ادامه می دهد: برخی مدارس هنوز آموزش در شاد را آغاز نکرده اند و جواب درستی نیز به والدین نمی دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در پاسخ به این پرسش مبنی بر گلایه برخی خانواده ها از راه اندازی نشدن نرم افزار شاد و بلاتکلیفی دانش آموزان، می گوید: نرم افزار شاد از مهر رسماً راه اندازی می شود.

«سعیدی» اضافه می کند: هنوز برخی دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر نشده اند و با حضور قطعی تمام دانش آموزان و کلاس بندی آن ها، از مهر نرم افزار شاد راه اندازی می شود.

وی در پاسخ به گلایه بعدی برخی والدین مبنی بر دریافت تکلیف توسط پیام رسان تلگرام، با اشاره به این که این موضوع سلیقه ای است، تاکید می کند: استفاده از پیام رسان تلگرام به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نیست.وی در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات والدین مبنی بر تاخیر در توزیع کتب درسی نیز می گوید: سهمیه کتب درسی این استان دریافت و توزیع شده است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد، البته برخی دانش آموزان هنوز در کلاس های درس مستقر نشده یا برای دریافت کتاب های خود مراجعه نکرده اند.

این مسئول ادامه می دهد: با استقرار کامل دانش آموزان در کلاس های درس و نوبت بندی، کتاب دانش آموزانی که جا مانده اند، توزیع می شود و کمبودی وجود ندارد.«سعیدی» با اشاره به توزیع سیم کارت های دانش آموزی در دفاتر پیشخوان دولت نیز خاطرنشان می کند: از طریق مدیران در حال رایزنی و برنامه ریزی هستیم تا توسط مدارس سیم کارت های دانش آموزی توزیع شود.

195616

مطالب مرتبط