رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر:

در اهدای عضو رتبه برتر در غرب کشور هستیم

رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر با بیان اینکه در اهدای عضو دارای رتبه برتر در غرب کشور هستیم، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد اهدای عضو در استان همدان انجام شده که ۶ مورد مربوط به ملایر است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ عباس آذرهمایون رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای بدن زن ملایری به چهار بیمار نیازمند پیوند، اهدا شد و به این بیماران زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: مرحومه«آمنه نظری»۲۷ ساله به علت تصادف دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده، قلب، کبد و دو کلیه وی به چهار بیمار اهدا شد.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر ادامه داد: این بانوی جوان اهل و ساکن روستای دهنوآورزمان ملایر، به علت تصادف در بیمارستان امام حسین(ع) بستری بود که پس از تایید مرگ مغزی برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

آذرهمایون گفت: این خانم ششمین اهدا کننده عضو در این شهرستان است که پیکر وی در روستای محل زندگی‌اش به خاک سپرده ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال پنج مورد اهدای عضو در شهرستان ملایر انجام شد که این زن جوان ملایری ششمین اهداکننده سال‌جاری در ملایر و هشتمین در استان همدان است.

آذر همایون با بیان اینکه امسال از هشت مورد اهدای عضو در استان همدان، ۶ مورد مربوط به ملایر است، آن را نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان در اهدای عضو و نجات جان همنوع خود دانست و افزود: فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در ملایر نهادینه شده و در این زمینه دارای رتبه برتر در غرب کشور هستیم.

رئیس مجمع خیران سلامت ملایر خاطرنشان کرد: تلاش‌های انجام شده در راستای صدور کارت اهدای عضو، ترویج فرهنگ اهدای عضو، دفن رایگان اهدا کنندگان در آرامستان بهشت هاجر، تجلیل و بازدید از خانواده‌های اهداکننده عضو و دعوت از آنان در آیین‌های مختلف قابل ستودن است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد اهدای عضو در استان همدان انجام شده که ۶ مورد مربوط به شهرستان ملایر است.

آذرهمایون افزود: تاکنون بیش از سه هزار نفر در ملایر کارت اهدای عضو دریافت کرده‌اند.

195567