به گزارش پرسون؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، محسن ارجمندی اظهار کرد: تلاش شده افزایش نرخها به گونهای باشد که بتوانیم رضایت نسبی شهروندان را جلب کنیم.
وی با اشاره به تخلفات احتمالی افزود: طی تماسهای متعدد متوجه شدیم که رانندگان تاکسیها به جای مبلغ مصوب مبلغی بالاتر از مسافران دریافت میکنند؛ که این یک تخلف محسوب میشود و مردم میتوانند از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیر باشند تا اداره بازرسی و نظارت سازمان حمل و نقل، رسیدگی کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل با مصوب شدن نرخ خدمات، راننده و مسافر متعهد به اجرای مصوبه هستند، گفت: سال گذشته افزایش نرخ بنزین و تورم داشتیم و تورمی که محاسبه شده نسبت به افزایش کرایه بالاتر است.
وی با بیان اینکه مذاکراتی انجام شده تا هیچ بار مالی در این خصوص به رانندگان اتوبوس و تاکسی تحمیل نشود، گفت: پیشبینی میشود حدود 220 دستگاه اتوبوس هفت هزار تاکسی در کرمانشاه مجهز به سیستم پرداخت غیر نقدی شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه یک پلتفرم واحد و یکپارچه برای شبکه پرداخت غیرنقدی و شهروندی نیز برای ناوگان شبه عمومی در حال تهیه است، عنوان کرد: با استقرار و فعال شدن کارت بلیط های الکترونیکی در کلانشهر کرمانشاه و براساس ضوابط عملکرد سرویسهای حمل و نقلی، زمانیکه سیستم پرداخت غیرنقدی در اتوبوس و تاکسی در دستور کار قرار بگیرد، در بررسی مهندسی ترافیک علاوه بر کاهش آلودگیها، کاهش زمان تأخیر و توقف را در دارد و در تاکسیها نیز اگر این کار انجام شود، به بخشی از اهداف ترافیکی خواهیم رسید.
وی در پایان گفت: توصیه میکنیم شهروندان برای استفاده از سرویسهای حمل و نقلی از کارت بلیط استفاده کنند.