مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان:

۳۴درصد مردم از اتوبوس و حمل و نقل ریلی استفاده می کنند

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: ۲۰درصد مردم از اتوبوس و ۱۴ درصد از حمل و نقل ریلی استفاده می کنند که ۴۵ درصد با ایده آل ها متفاوت است.

اصفهان- سایت خبری پرسون؛احمد رضا صحانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه بخاطر سیاست های غلط امروز سهم وسایل نقلیه شخصی بیش از حمل و نقل عمومی شده است .
وی با اشاره به اینکه انگیزش مردم برای استفاده از
حمل و نقل عمومی کاهش یافته است، افزود:بر اساس مطالعات صورت گرفته استفاده از حمل و نقل عمومی باید به ۷۰ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان از سهم دوچرخه در آینده برای کریدور غرب و شرق خبر داد و افزود: سیستم های قطار سبک یا همان مترو به زودی به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه میشود.
وی با اظهار اینکه بر اساس میزان جمعیت اقدام به راه اندازی خطوط مترو کردیم، ادامه داد: متناسب با هر نقطه ای سیستم حمل و نقل عمومی متفاوتی به کار رفته است از جمله اتوبوس، خطوط بی آر تی و مترو است.

وی با بیان اینکه به ازای سیستم های مترویی باید هر ساعت بالای 20 تا 25 هزار نفر جابجایی مسافر انجام دهند، گفت: به ازای هر کیلومتر مترو بالای 50 میلیون دلار یا نزدیک هزار میلیارد تومان باید توسط شهرداری ها هزینه شود، بنابراین روی خط یک نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان هزینه کردیم تا 200 هزار نفر را در شهر جابجا کنیم.
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به اینکه با راه اندازی خط دو و سه متروی اصفهان سهم جابجایی افزایش می یابد، تصریح کرد: هزینه یارانه ای که توسط شهرداری پرداخت می شود بین 10 تا 12 برابر هزینه واقعی است که از هر شهروند برای استفاده از مترو گرفته می شود اما این هزینه ها برای تامین ایمنی و آسایش مردم لازم است.
وی افزود: یکی از بحث هایی که برای تردد شهروند در مترو اهمیت دارد نصب آسانسور و پله برقی در ایستگاه ها است؛ هر سیستم برقی و آسانسور نیاز به استانداردسازی دارد و تقریبا در بسیاری از ایستگاه های خط یک این کار انجام شده است و همه ایستگاه های مترو مجهز به پله برقی است.

195271