فروش ۲۰ میلیون دلاری فیلم کریستوفر نولان در سینماهای آمریکا

فیلم تنت ساخته کریستوفر نولان اولین فیلم هالیوودی بفروش است که در دوران کرونا در آمریکا اکران می‌شود.

به گزارش پرسون؛ بعد از 6 ماه تطعیلی سینماهای آمریکا فیلم جدید نولان توانست در بازگشایی سینماهای آمریکا 20 میلیون دلار فروش داشته باشد.

این میزان شامل سینماهای آمریکا و کانادا است.

این میزان فروش برای قبل از دوران کرونا می‌توانست نگران‌کننده باشد. این حداقل فروش فیلم برای فیلم‌های نولان است که به فیلم پرستیژ ساخته او در سال 2006 باز می‌گردد. اما با توجه به شرایط و محدودیت‌های فعلی که تنها 65 درصد از سینماهای آمریکا کار می‌کنند، این میزان فروش مورد انتظار بود. همینطور فروش این فیلم بیشترین فروش برای فیلم‌ها در بازگشایی سینماهای آمریکا لحاظ شده است.

با توجه به بودجه 200 میلیون دلاری Tenet قبل از بازاریابی، اکران این فیلم با چنین بودجه کلانی در حال حاضر یک قمار بزرگ برای کمپانی Warners است. در حال حاضر دو بازار سینمایی بزرگ آمریکا یعنی لس آنجلس و نیویروک در تعطیلی بسر می‌برند.

این فیلم از سینمااسکور در حال حاضر نمره B را دریافت کرده است.

این فیلم در سینماهای ایماکس تجارت بزرگی انجام داد، به طوری که تنت از 43 بازار سینمایی جهان بیش از 11 میلیون دلار درآمد کسب کرد یا می‌توان گفت که 14.2 درصد از کل گیشه آخر هفته را تصاحب کرد.

در طول آخر هفته، مولان نیز از تعداد انگشت شماری سرزمین‌های آسیایی 5.9 میلیون دلار فروش داشت و بالاترین درآمد را برای آخر هفته در سنگاپور و تایلند از آنِ خود کرد.

195131