دپوی دوچرخه توسط شهرداری اصفهان/با شهرداران مناطق برخورد قضایی می شود

عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اصفهان از دپوی بیش از یک هزار دوچرخه در انبار آیت الله ارباب و مهدی آباد خبر داد و گفت: با تاکید دادستان عمومی و انقلاب استان مبنی بر ایجاد مسیرهای دوچرخه لازم است با هر گونه تعلل و کارشکنی در این مورد برخورد جدی شود.

اصفهان_ سایت خبری پرسون؛ احمد زندآور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: بر اساس اعلام پلیس راهور استان در سه ماه اول امسال ۳۸۳ دوچرخه سوار دچار تصادف جرحی شده و ۵ دوچرخه سوار براثر تصادف فوت کرده اند.

وی بیان داشت : حمل و نقل پاک و کاهش الودگی هوا از شعارهای اصلی برنامه هادر اصفهان۱۴۰۰ و۱۴۰۵ است که مهمترین نماد حمل و نقل پاکتوسعه دوچرخه و دوچرخه سواری است.

عضو شورای شهر اصفهان از نارضایتی اعضای شورای شهر در عملکرد مناطق در ایجاد مسیرهای دوچرخه اعلام کرد و افزود: ظاهرا برخی از مدیران مناطق به این امر مهم توجهی نشان نداده و به دلایل مختلفی به تاخیر می اندازند.

وی با تاکید دادستان عمومی و انقلاب استان مبنی بر ایحاد مسیرهای دوچرخه لازم است با هر گونه تعلل و کارشکنی در این مورد برخورد جدی شود.

زندآور اضافه کرد: کارگروهی ویژه به صورت مستقیم زیر نظر شهرداری در این حوزه تشکیل و بر پیشرفت کار نظارت کند.

وی ادامه داد: ایستگاه های دوچرخه با تلاش و هزینه های زیادی راه اندازی شده اما با واگذاری به پیمانکاران ناتوان و نامناسب بخش عمده ای از این ایستگاه ها به تعطیلی کشیده شده است و حدود یک هزار عدد دوچرخه خریداری شده توسط شهرداری به صورت رقت انگیزی در پارکینگ آیت الله ارباب روی هم تلنبار شده و در حال فرسوده شدن است و مابقی در انبار مهدی اباد دپو شده است و مورد استفاده قرار نمیگیرد که لازم در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار اقدام کند.

وی تصریح کرد: شهرداری پیشنهادهای خود را جهت استفاده از دوچرخه های موجود که از نظر کارشناسان دارای کیفیت هستند ارایه و از اتلاف اموال عمومی جلوگیری کند.

195116