رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز خبر داد

احداث و توسعه ۴۸ ایستگاه و بارانداز تخلیه و بارگیری در شیراز

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز از احداث و توسعه ۴۸ ایستگاه و بارانداز تخلیه و بارگیری در نقاط مختلف شهر خبر داد.

فارس _پرسون :بدالجلیل شریفی گفت: از سال ۹۸ احداث و راه اندازی ایستگاه‌های تخلیه بار در شهر شیراز آغاز شده و تعداد ۱۲ معبر اصلی در نقاط مختلف بر مبنای اولویت و نتایج مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار شناسائی شده اند.

او افزود: خیابان‌های شریعتی (معالی آباد) هفت تیر (۲۰ متری سینما سعدی) فلسطین – شهید فقیهی (صورتگر) - ۲۲ بهمن – طالقانی – حضرتی – وصال شمالی- رودکی – توحید – اهلی و انوری است که تعداد ۴۸ ایستگاه برای توسعه بارانداز‌های حاشیه‌ای تخلیه بار در این خیابان‌ها نیز مصوب شورای عالی ترافیک استان شده است.

شریفی ادامه داد: این ایستگاه‌ها با خط کشی‌هایی به رنگ زرد و تابلو مخصوص در خیابان ها‌ی مذکور تعبیه شده اند و توقف د ر محل این باراند از‌ها نیز همانند ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی تخلف است.

او با بیان این که از ابتدا تاکنون بیش از ۱۶ هزار ناوگان و خودروی سواری متخلف در ایستگاه‌های تخلیه بار اعمال قانون شده اند، اظهارکرد: توقف خودرو‌های سواری در ایستگاه‌های تخلیه بار ممنوع است و شهروندان بایستی به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار با اشاره به این که ایستگاه‌ها با دوربین‌های نظارتی نیز کنترل می‌شوند، تصریح کرد: همچنین
گشت‌های نظارت و بازرسی روزانه ایستگاه‌ها را رصد می‌کنند؛ لذا ناوگان باری تنها برای تخلیه و بارگیری می‌توانند از ایستگاه‌های مذکور استفاده کنند و توقف در محل ایستگاه‌ها بدون حضور راننده ممنوع است.

او ادامه داد: بخشی از ترافیک معابر شهری مربوط به سرگردانی خودروهای باری است که به دنبال محلی جهت تخلیه و بارگیری کالاهستند که با احداث ایستگاه های تخلیه بار این موضوع تا حدی زیادی مرتفع و از حادثه آفرینی حین تخلیه و بارگیری جلوگیری می شود.

نوا نیکو_استان فارس

195080