معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بهره برداری از شرکت تعاونی "محافظ‌سازان آرش" استان همدان

سالانه 1500 تن مس توسط شهرستان رزن تولید می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید سالانه 1500 تن مس توسط شرکت تعاونی محافظه سازان آرش شهرستان رزن خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری طرح 150 میلیارد ریال است.

همدان- پرسون؛ غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به مناسبت هفته تعاون در حاشیه افتتاح شرکت تعاونی محافظه سازان آرش در شهرستان رزن اظهار کرد: شرکت تعاونی محافظه سازان آرش با موضوع فعالیت استحصال فلزات غیرآهنی(مس) در شهرک صنعتی رزن در سال 95 تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت و ساز این واحد در سال 96 آغاز شده است، افزود: میزان سرمایه گذاری طرح 150 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 7 هزار و 890 مترمربع انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اشتغالزایی مستقیم این تعاونی برای 50 نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم نیز برای 150 نفر است.

پناه با بیان اینکه شرکت تعاونی محافظه سازان آرش در سال یک هزار و 500 تن کاتد مس تولید می کند، گفت: تسهیلات اشتغال فراگیر برای این طرح 61 میلیارد ریال و آورده متقاضی 89 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل تعاونی ها اقتصاد کشور را متحول کرده است و باید به شبکه سازی تعاونی ها کمک کنیم تا شرایط برای تثبیت اشتغال ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برای آبادانی و ساماندهی وضعیت اقتصادی جامعه، باید توسعه شرکت‌های تعاونی را در اولویت قرار دهیم.

پناه با بیان اینکه شرکت تعاونی هایی که در استان همدان افتتاح می شود، نمونه فعالیت هایی است که در شرایط سخت تحریم شکل می گیرد، تصریح کرد: در این شرکت‌ها، مهندسان و دانش آموختگان دانشگاهی با افکار، اندیشه ها و تخصص های مختلف کنار هم قرار گرفته اند و سرمایه گذاری بزرگی را به وجود می‌آورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اشتغال و نرخ بیکاری از مشکلاتی است که در کشور با آن مواجه هستیم بیان کرد: فرهنگ تعاونی را می توان با دانش فنی و کیفیت بالاتر مجموعه ای به سرانجام رساند و چالش های پیش رو را حل کرد.

پناه با اشاره به فعالیت بانک توسعه تعاون و اعطای تسهیلات به تعاونگران افزود: در حال حاضر بانک توسعه تعاون ۷۰ درصد تسهیلات را به تعاونی ها اختصاص می دهد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس فضا و جغرافیای کسب و کار باید از تعاونی ها حمایت کرد، ادامه داد: در استانها شورای هماهنگی تعاون می تواند نقش تامین سرمایه اجتماعی را ایفا کند تا برنامه های این حوزه به صورت جامع دنبال شود..

پناه یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اصلی ترین نهادهایی است که مسئولیت اشتغال را بر عهده دارد و بخش های مختلف این وزارتخانه به صورت زنجیره به هم پیوسته و فعال هستند.

195069