نماینده ولی فقیه در فارس:

ارائه بسته آموزشی به جامعه منوط به فهم مشترک باشد

نماینده ولی فقیه در فارس بیان اینکه گاهی اوقات آموزش می‌دهیم اما سر محتوای آموزشی در جامعه ما دعواست، گفت: به عنوان مثال؛ باید حوزه و دانشگاه در کنار حرف هم را فهمیده باشند بعد بسته آموزشی به جامعه ارائه کنند.

فارس _سایت خبری پرسون : آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ١٦ شهریور در شورای فرهنگ عمومی فارس به ضرورت کار در حوزه خانواده اشاره و بیان کرد: از نظر سنت‌های رایج در فرهنگ کشور چارچوب‌های شناخته شده‌ای داشته‌ایم که برخی ارزش‌های بین‌المللی محسوب می‌شوند و بعضی جزو ارزش‌های ملی و مربوط به درون کشور است.

او ادامه داد: همه ما متوجه هستیم که از اولین روزهای انقلاب در خصوص حضور بانوان در مسائل اجتماعی بحث شد و امام فرموند که خانم‌ها باید باشند اما این باید باشند در قالب چگونگی حضور اجتماعی تعریف می‌شد و الان نمی‌دانیم چگونه برخی آسیب‌های جامعه را مدیریت کنیم.


امام جمعه شیراز تاکید کرد؛ باید به یک توافق در خصوص اینگونه مسئله رسید که اصل مسئله چیست؟ و چگونه باید آن را حل کرد؟

آیت‌الله دژکام به طرح خانواده متعالی اشاره و باید بیان اینکه اگر بناست این موضوع اجرایی شود باید مجری آن را مشخص کرد، عنوان کرد: نظر می‌رسد که خیلی واضح نیست و با دقت و حسابگری مناسبی این موضوع را باید دنبال کرد.

او تاکید کرد: مدیریت اجرایی این طرح مربوط به استانداری است چون استانداری هماهنگ کننده دستگاههاست.مسئول اجرای این طرح واضح است که چه کسی است و چون حجم کار زیاد است، استانداری باید تقسیم وظیفه کند.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با بیان اینکه پیشنهاداتی برای تامین اعتبار اجرای طرح داده شده است، گفت: اگر استانداری مجری باشد، سازمان مدیریت و برنامه، بودجه این طرح را تامین خواهد کرداما اگر دستگاهی جز استانداری باشد، مشکل ایجاد خواهد شد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: شکل کار واضح است و ما در این جلسه و سایر جلسات بخواهیم اگر بخواهیم به هر انگیزه‌ای شکل و ساختار اهداف و برنامه را بهم برنیم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

او گفت: بارها اعلام کرده‌ام که در مسیر تمدن سازی در جایی که وظیفه تصمیم گیری نداریم اولین کسی که باید کنار رود، خود بنده هستم و جایی که مسئولیتی برایمان تعریف نشده نباید خودمان را درگیر کنیم.تنها در حیطه مسئولیت خودمان باید ورود کنیم.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با طرح سوالی مبنی بر اینکه برای تبلیغ خانواده متعالی چه داریم؟ گفت: اگر نمی‌توانیم فیلمی مانند هالیوود بسازیم باید دید که چه چیزهایی دیگری داریم که می‌توان از آن برای ترویج و تبلیغ استفاده کنیم.دارد برای آموزش و تبلیغ دارد دیر می‌شود و باید دید که چه می‌توان کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در این طرح دو مقوله آموزش و اقدمات حمایتی مشخص شده، گفت: ضرورت دارد یک سرفصل دیگر تحت عنوان اقدامات تبلیغی و ترویجی نیز تعریف شود.

او ادامه داد: در فضای کار ارزش‌های متعالی خانواده، اگر بگوییم گروه جامعه شناسی و روانشناسی لیست بدهند، لیستی متفاوت ارائه خواهند کرد و تا اینها را به یک نقطه مشترک نرسانیم، نمی‌توانیم یک طرح ارائه دهیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر این نکته که نگاه ولایت فقیه در چارچوب‌های فکری و فرهنگی و ارزشی دارد بین حرف‌های دیگران گم می‌شود، تاکید کرد: کارشناسان گروههای مختلف فکری دور هم بنشینند و با این نگاه که فصل‌الخطاب ولایت است، در امور به توافق برسیم.

نوا نیکو _استان فارس

195054