معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان :

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی با قیمت کیلویی۱۰۰۰ تومان

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی از دهم شهریورماه در سطح استان و این شهرستان کلید خورد و دولت محصول گوجه فرنگی را از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم۱۰۰۰ تومان خریداری می کند

فارس _سایت خبری پرسون : سید جعفر موسوی اظهارکرد :خرید این محصول بصورت حمایتی وپرداخت مابه التفاوت به کارخانجات طرف قرارداد تعاونی روستایی می باشد واین یارانه از محل منابع دولتی. وجهت کمک به کشاورزان و تولید کنندگان گوجه فرنگی می باشد.
این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر حواله ها بصورت روزانه با اعتبار72 ساعتی جهت معرفی به کارخانجات شاپرک وعصاره ناب شهرستان مرودشت صادر می گردد.
او ابراز کرد: صرفا افراد کشاورز گوجه فرنگی کار که اسم شان در سامانه جامع پهنه بندی شهرستان ارسنجان ثبت گردیده امکان معرفی به کارخانه را خواهند داشت و از معرفی افراد واسطه گر جلوگیری به عمل می آید.
وی تاکید کرد: محصول گوجه فرنگی در کارخانه به صورت فله ای دریافت می شود از این رو کشاورزان می توانند سبد های حمل محصول را عودت و دوباره استفاده کنند.
وی با اشاره به نقش تعاونی روستایی در حمایت از کشاورزی و تنظیم بازار محصولات آن گفت: امیدواریم با اعمال این سیاست حمایتی از زیان گوجه فرنگی کاران جلوگیری شودهمچنین با اطلاع رسانی های مکرر و کشت های جایگزین در سال جاری شاهد کاهش سطح کشت گوجه فرنگی نسبت به سال قبل درشهرستان هستیم.
وی در پایان سطح زیرسطح کاشت گوجه فرنگی در شهرستان ارسنجان را قریب به 1350 هکتار دانست که تولیدی بالغ بر 95 هزار تن برای آن پیش بینی شده است.
نوا نیکو _استان فارس

194939