دکتر بابک عشرتی در گفت و گو با پرسون:

احتمال افزایش ابتلا به کرونا در 15 روز آینده

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: متاسفانه پس از تعطیلاتی که منجر به افزایش سفر مردم می شود، تعداد موارد مثبت کرونا و بستری نیز افزایش پیدا می‌کند.

دکتر بابک عشرتی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پرسون، درباره وضعیت کرونا و چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات های عزاداری و سفرهای مردم گفت: درباره رعایت پروتکل ها از هیئت‌های عزاداری و مردم عزادار سپاسگزاریم. با توجه به گزارش های همکاران، در بیشتر مراسم تقریبا 80 تا 90درصد موارد بهداشتی رعایت شده بود، مشکلاتی نیز داشتیم اما در مجموع به نظر ما خوب برگزار شد.

وی ادامه داد: در ارتباط با سفرها، علیرغم توصیه های صورت گرفته در خصوص نرفتن به سفر در این روزها مشاهده شد برخی جاده های کشور با تراکم مواجه بود. با توجه به دوره دو هفته ای کمون کرونا ، احتمال افزایش مراجعه به مراکز منتخب درمانی و بیمارستان ها و بستری ها وجود دارد.

عشرتی با بیان اینکه طبق تجربه بعد از تعطیلات، مراجعه به مراکز درمانی افزایش پیدا می کند، گفت: متاسفانه پس از تعطیلاتی که منجر به افزایش سفر مردم می شود، تعداد موارد مثبت کرونا و بستری نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره وضعیت فعلی استان‌های مختلف درگیر با کرونا پس از اتمام سفرها و پیش‌بینی‌ موج بعدی آن در شرایط کنونی، افزود: پروتکل های بهداشتی توسط مردم بهتر از گذشته رعایت می شود و مواردی همچون پوشیدن ماسک، شستن دست‌ها و قرارگیری در تجمعات کوچکتر با فاصله بیشتر را بیش از گذشته مورد توجه قرار می دهند که در کاهش ابتلا، بسیار کمک کننده خواهد بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: ممکن است افزایش مواردی را در 15 روز آینده داشته باشیم اما با توجه به تاثیر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم امید است به شدت فروردین یا افزایش تعداد بستری در اوایل تیرماه نباشد.

وی افزود: با شروع مهرماه و باز شدن مدارس نیز افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا از نیمه دوم ماه نگرانی ها نیز بیشتر می شود چراکه ابتلا به آنفولانزا و ابتلا به کرونا بر هم سوار شده و شرایط را پیچیده تر می کند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان تاکید کرد: توصیه می شود مردم بر سه اصلی که برای کنترل همه گیری کرونا تاکید شده که همانا شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است را همچنان رعایت کنند.

خبرنگار: نسترن نعمتی

194872