در بازدید از روستاهای سروستان مطرح شد:

اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض اقدامی حمایتی برای ترمیم آسیب های حوادث است

عباسی، معاون مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از برخی روستاهای شهرستان سروستان اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض از سوی بنیاد مسکن را اقدامی حمایتی برای ترمیم آسیب های حوادث به ویژه در سیل و زلزله دانست.

فارس – سایت خبری پرسون: عباسی دراین دیدار که با حضور فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس انجام گرفت بر لزوم تسریع در بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل در استان فارس تأکید کرد و بیان داشت:کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در مناطق شهری و روستایی استان فارس در نظر گرفته شده است.

معاون مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: ‌بارندگی‌های سیل آسا در استان فارس اثراتی بر مناطق مسکونی داشته است و بسیاری از مناطق بر اثر جاری شدن سیلاب تحت تأثیر قرار گرفتند و خسارت دیدند، بنیاد مسکن دراین زمینه به برآورد خسارت‌ها مبادرت کرده و در بسیاری از مناطق کار بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده به پایان رسیده است.

فرج الله نصیری، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه بسیاری از واحد های خسارت دیده در شهرستان سروستان و استان فارس از کمک های حمایتی بنیاد مسکن برخوردار شده اند اظهار داشت : 235 هزار و 268 واحد مسکونی روستایی در استان فارس تا کنون مقاوم سازی شده است.

نصیری ادامه داد : در استان فارس در سال گذشته یک هزار و 148 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و منابع مالی و بانکی برای مقاوم سازی بافت های فرسوده و واحد های مسکونی روستایی اختصاص یافته است .

نوا نیکو - استان فارس

194789