نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

اجرای 70 طرح ملی در همدان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر ۷۰ طرح مهم ملی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی این استان در حال اجرا است.

همدان- سایت خبری پرسون؛ حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه آیین کلنگ زنی مجتمع دامپروری شستا در بخش شراء شهرستان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک پروژه مهم، تاثیرگذار و راهبردی در منطقه قهاوند شروع می شود که نمونه ای از تعداد زیادی از طرحهایی است که در همدان با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: در بسیاری از نقاط شاهد بازگشت روستائیان از شهر به روستا و انجام کارهای تولیدی و اقتصادی هستیم.

نماینده مردم همدان در خانه ملت ادامه داد: وجود راه های ارتباطی، آزاد راه، ۲ خط ریلی، فرودگاه و فاصله کوتاه همدان با تهران از جمله مزیت های سرمایه گذاری درهمدان است.

حاجی بابایی تاکید کرد: وضع اقتصاد در کشور خوب نیست و استان ما هم مثل بقیه کشور متاثر از این وضعیت بوده اما فعالیت های صورت گرفته در همدان مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: ایران استعداد رقابت با اقتصاد چین، فناوری هند و نظامی گری روسیه در منطقه را دارد به همین دلیل قدرت های بزرگ با این کشور فشار می آورند.

دغدغه ما اشتغال جوانان است

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی دیگر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرای این طرح تاثیر به سزایی در اقتصاد شهرستان از جمله ایجاد ۱۳۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و مشاغلی به صورت غیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه قهاوند یکی از مراکز مهم تولید علوفه در کشور است افزود: مهاجرت معکوس در روستاهای این منطقه به برکت نزولات آسمانی در ۲ سال اخیر است که باید برای سکونت آنها نیز نسبت به بازنگری طرح های هادی روستایی اقدام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دغدغه ما اشتغال جوانان است و اعتقاد داریم مشکل تورم و تحریم فقط در سایه ایجاد اشتغال آن هم در بخش خصوصی قابل حل است.

حجت الاسلام فلاحی اظهار کرد: ایران از نظر وضعیت پایه اقتصادی هفتمین کشور جهان بوده و همسایگی با ۱۵ کشور به همراه مزیت ۲ هزارو ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس نشان از بالا بودن زمینه اقصادی در کشورمان است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مشکل اقتصادی کشور راه حل بیرونی ندارد گفت: راه حل درونی نگاه به ظرفیت های داخل کشور است.

194718

مطالب مرتبط