رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان خبر داد:

غربالگری 13 درصد از جمعیت همدان در برابر کرونا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان  از غربالگری 13 درصد از جمعیت شهرستان همدان از نظر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: در حال حاضر قرار است غربالگری مرحله سوم کرونا در همدان آغاز شود.

همدان- پرسون؛ محمد خیراندیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از انجام کامل دو مرحله از غربالگری کرونا در همدان،هم اکنون نوبت به مرحله سوم رسیده و همکاران ما در مراکز بهداشت غربالگری تلفنی و حضوری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 13 درصد از جمعیت شهرستان همدان از نظر ابتلا به کرونا مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، افزود: گروه‌های پر خطر در اولویت این غربالگری هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: زنان باردار، کودکان، سالمندان، بیماران زمینه‌ای و مبتلا به دیابت از گروه های پرخطری هستند که در صورت نیاز علاوه بر غربالگری تلفنی، غربالگری و معاینه حضوری نیز برای آنها انجام می‌شود.

خیراندیش با بیان اینکه تست کرونا فقط با تشخیص پزشک و برای بیماران دارای علائم انجام می‌شود، تصریح کرد: افراد از مراجعه برای انجام تست دلبخواهی کرونا در مراکز بهداشتی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تست کرونا برای همه افراد و حتی بیماران دارای علائم مشکوک به کرونا توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: نتیجه برخی بیماران مبتلا به کرونا منفی کاذب اعلام می‌شود و همین امر سبب اطمینان خاطر آن‌ها شده و ممکن است بدون رعایت قرنطینه خانگی و توصیه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و حتی جمع‌های خانوادگی حضور یافته و سبب آلودگی افراد سالم شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه افراد می‌توانند به صورت داوطلبانه اطلاعات خود را در سامانه خود اظهاری سلامت ثبت کنند، گفت: بیماران دارای علامت و مشکوک به کرونا نیز از طریق همکاران ما مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

ارسال 260 واحد خون از ابتدای سال جاری تا کنون از همدان به تهران

در ادامه افشین محمدی مدیر کل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه تاکنون 147 بیمار مبتلا به ویروس کرونا پلاسما دریافت کرده اند، گفت: در حال حاضر تعداد اهدا کنندگان پلاسما به ۱۸۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه استقبال بیماران بهبود یافته از کرونا برای اهدای پلاسما در استان همدان خوب بوده است،افزود: تعداد اهدا کنندگان پلاسما در کشور به ۵هزار و ۷۷۶ نفر رسیده است.

مدیر کل انتقال خون استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان

نذر اهدای خون از اول محرم تا اربعین حسینی ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه استان همدان از ذخایر خون مناسبی برخوردار است،بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۰ واحد خون از انتقال خون استان همدان به تهران ارسال شده است.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194593