راه آهن مشهد - گرگان، فدای مسیر جوین - اسفراین شد

نماینده مردم شیروان در مجلس، از فعال‌سازی کارخانه‌های اقتصادی در این شهرستان گفت: راه‌آهن مشهد -گرگان، فدای مسیر جوین - اسفراین شده است.

به گزارش پرسون؛ نماینده مردم شیروان از اجرای آتی برخی کارخانه‌ها در شهرستان شیروان رونمایی و گفت: راه‌اندازی کارخانه نساجی در شهرستان شیروان ازجمله پروژه‌های مهم اشتغال‌زا در این شهرستان است.

علی جدی از پیشرفت ۲۷ درصد احداث این مجموعه خبر داد و گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه است که برای ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم دارد.

نماینده مردم شیروان راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در این شهرستان به کمک ستاد اجرایی فرمان امام را دیگر اقدام در راستای اشتغال‌زایی صنعتی شیروان بیان کرد و افزود: در صورت راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در شیروان، زنجیره تولید گوشت دام در این شهرستان نیازمند تکمیل است و با این مجموعه، خروج دام زنده از استان به حداقل می‌رسد.

وی نبود صنایع تکمیلی کشاورزی در استان را ازجمله ضعف‌های خراسان شمالی در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: براساس هماهنگ با وزارت صمت، ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیب از مجموع ۲۰ هزار تن سیب تنظیم بازار شب عید از کشاورزان خراسان شمالی و شهرستان شیروان تهیه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از رایزنی برای فعال‌سازی پایگاه فرآوری فرآورده‌های لبنی از سوی کاله خبر داد و این اتفاق را در راستای کاهش خروج مواد خام لبنی از استان دانست.

وی از اخذ سهمیه برای بیمه قالیبافان استان نیز خبر داد و گفت: ۵ هزار نفر سهمیه برای بیمه قالیبافان استان دریافت شده که با فعال‌سازی این تعداد بیمه بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان آورده مالی به استان تزریق می‌شود.

نماینده مردم شیروان از اقدام وزیر راه برای خاتمه عملیات پروژه راه‌آهن مشهد به گرگان خبر داد و افزود: جلوی اجرای این خواست وزیر راه گرفته‌شده و مقررشده تا این پروژه در سال آینده تقویت شود اما درمجموع پروژه راه آهن گرگان به مشهد فدای راه‌آهن جوین به اسفراین شده است.

وی در انتها از عدم کسب سهمیه برای تأمین تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن در استان انتقاد کرد و گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن محرومان بااعتبار ۳۰ میلیون تومان بلاعوض به ازای هر واحد منزل مسکونی در کشور اعطاشده که استان خراسان شمالی حتی یک مورد هم دریافت نکرده است.

194575