​مدیرعامل شرکت گاز استان همدان مطرح کرد:

بهره‌برداری از 58 طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: همزمان با هفته دولت 58 طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در همدان به بهره برداری می رسد.

همدان- سایت خبری پرسون؛ عبدالله فیاض مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفت سال گذشته ۴۰ هزار و ۵۰۰ انشعاب گاز نصب و ۱۵۶ هزار و ۹۱۴ مشترک جدید از ظرفیت گاز لوله‌کشی طبیعی بهره‌مند شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۹۳۷ مشترک خانگی،‌ یک‌هزار و ۵۹۲ مشترک صنعتی، ‌۱۳ هزار و ۳۸۰ مشترک عمومی و تجاری و پنج جایگاه سی.ان.جی پذیرش شده‌اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: در هفت سال خدمت دولت تدبیر و امید، در استان همدان ۲ شهر به صورت کامل گازرسانی شدند و در حال حاضر تمامی ۳۱ شهر این استان گازدار هستند.

فیاض خاطرنشان کرد: در این مدت به ۲۹۴ روستا گازرسانی و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان که شامل یک هزار و ۳۲ روستا می‌شود از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی افزود: نرخ بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی از گاز طبیعی در استان همدان ۹۹.۹ درصد است و در سال ۱۳۹۷،‌ استان همدان به عنوان نخستین و تنها استان سبز کشور در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها معرفی شد.

فیاض عنوان کرد: عملیات اجرایی ۵۹ طرح دیگر نیز شامل ساختمان اداری منطقه ۲، گازرسانی شهر همدان و گازرسانی به ۵۸ واحد صنعتی در استان با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان کلنگ زنی و آغاز می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون چهار هزار و ۲۱۲ اشتراک پذیرش شده‌اند و تعداد کل مشترکان گاز طبیعی در استان به ۶۲۶ هزار و ۴۳۷ اشتراک افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد: از این تعداد ۵۸۰ هزار و ۶۳۵ اشتراک خانگی، ۴۲ هزار و ۶۳۶ مشترک تجاری و عمومی و سه هزار ۱۱۸ اشتراک صنعتی و ۴۸ جایگاه سی.ان.جی هستند.

فیاض ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به یک میلیارد و ۶۱ میلیون و ۸۷۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی در استان همدان مصرف شده که ۳۷.۵ درصد آن مصرف خانگی، چهار درصد تجاری و عمومی و ۵۸.۵ درصد صنعتی و سی.ان.جی است.

وی گفت: همزمان با فرارسیدن هفته دولت، ۵۸ طرح گازرسانی روستایی و صنعتی در همدان بهره‌برداری می‌شود.

فیاض ادامه داد: این طرح‌ها شامل گازرسانی به چهار روستا و ۵۴ واحد صنعتی در شهرستان‌های همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، بهار و کبودراهنگ است.

وی افزود: تاکنون پنج میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان اعتبار برای بهره برداری از این طرح‌ها هزینه شده است.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194532