به بهانه رویارویی رامین رضاییان با پرسپولیس؛

از ۴ نشان دادن فرهاد به سکو‌های قرمز آزادی تا جادوگر رو در روی پرسپولیس

در گزارش زیر به تقابل برخی از لژیونر‌های فوتبال کشورمان با تیم‌های ایرانی پرداخته ایم.

به گزارش سایت خبری پرسون، رامین رضاییان دفاع راست ایرانی فصل گذشته تیم فوتبال الشحانیه با قراردادی ۲ ساله به تیم الدحیل قهرمان فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ ستارگان قطر پیوست. او برای الشحانیه در فصل گذشته ۱۳ گل به ثمر رساند که آمار فوق العاده‌ای محسوب می‌شود و به همراه بغداد بونجاح مهاجم السد در رده دوم برترین گلزنین لیگ قطر قرار گرفت. رضاییان همچنین در ترکیب منتخب فصل گذشته لیگ ستارگان هم حضور داشت.

این انتقال در شرایطی انجام شد که الدحیل در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس ایران همگروه است و رامین رضاییان باید با تیم سابقش رقابت کند. این دیدار روز ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد.

به بهانه بازی رامین رضاییان مقابل پرسپولیس به چند مسابقه مهمی که لژیونر‌های کشورمان برابر باشگاه‌های ایرانی قرار گرفته اند نگاهی انداخته ایم که به شرح زیر است.

فرهاد مجیدی (الغرافه قطر - پرسپولیس ایران)

۲۹ فروردین سال ۱۳۹۱ تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الغرافه قطر در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

قبل از شروع بازی وقتی تیم الغرافه برای گرم کردن به زمین مسابقه آمد، تماشاگران پرسپولیس از فرهاد مجیدی مهاجم استقلالی حریف استقبال جالبی انجام ندادند. در ادامه مجیدی نسبت به این موضوع واکنش عجیبی از خود نشان داد.

در نیمه دوم وقتی مجیدی از داور کارت قرمز گرفت، هنگام خروج از زمین حرکتی جنجالی مقابل هواداران پرسپولیس انجام داد. او لباس آبی خود را که زیر لباس زرد الغرافه پوشیده بود به نمایش گذاشت و به سمت جایگاه هواداران پرسپولیس، عدد ۴ را نشان داد.

علی کریمی (بایرن مونیخ آلمان- پرسپولیس ایران)

روز ۲۳ دی ۱۳۸۴ تیم‌های فوتبال پرسپولیس و بایرن مونیخ با حضور ۶۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی به مناسبت خداحافظی احمدرضا عابدزاده بازی دوستانه‌ای را برگزار کردند. در آن مسابقه باواریایی‌ها با نتیجه ۲ بر یک سرخپوشان پایتخت را شکست دادند. علی کریمی در آن دیدار بازیکن بایرن مونیخ بود و در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت. شماره ۸ محبوب پرسپولیسی‌ها توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد.

رضا شاهرودی (دالیان چین- استقلال ایران)

روز ۸ اردیبهشت ۱۳۷۸ که فردای عاشورای حسینی هم بود تیم‌های فوتبال استقلال ایران و دالیان چین با حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی طی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند.

رضا شاهرودی بازیکن اسبق پرسپولیس در ترکیب دالیان حضور داشت و این موضوع حساسیت‌های بازی را افزایش داده بود. دالیان با شاهرودی تا اواخر بازی با نتیجه ۳ بر ۲ از استقلال پیش بود، اما تعویض ناصر حجازی سرمربی وقت استقلال و ورود علیرضا اکبرپور ورق را برگرداند. در نهایت استقلال با پیروزی ۴ بر ۳ برابر تیم شاهرودی به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد.

رامین رضاییان (الشحانیه قطر- پرسپولیس ایران)

بعد از اینکه پرسپولیس در بازی اول مرحله لیگ قهرمانان آسیا نتیجه را به الدحیل قطر واگذار کرد، شاگردان یحیی گل محمدی یک دیدار دوستانه با الشحانیه برگزار کردند.

پرسپولیسی‌ها در این دیدار با نتیجه پر گل ۸ بر صفر رقیب خود را شکست دادند. رامین رضاییان بازیکن اسبق پرسپولیس در تقابل با تیم سابقش غایب بود. حالا قرعه شانس به رضاییان رو کرده تا با الدحیل به مصاف پرسپولیس برود.

کریم انصاری فرد (السیلیه قطر - شهرخودرو ایران)

مهاجم ملی پوش کشورمان، در بازی انتخابی لیگ قهرمانان آسیا (۲۰-۲۰۱۹) با تیم السیلیه قطر به مصاف شهرخودرو رفت. این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در پایان، تمام بازیکنان منتخب شهرخودرو پنالتی خود را گل کردند، اما مهدی رحمتی پنالتی دوم السیلیه را از کریم انصاری‌فرد، بازیکن ایرانی حریف مهار کرد تا در نهایت شهرخودرو با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شود و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

مهرزاد معدنچی (الاهلی امارات - مس کرمان)

در روز دوم هشتمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های مس کرمان و الاهلی امارات به مصاف هم رفتند که در پایان، نماینده کشورمان با نتیجه ۴ بر ۲ حریف را شکست داد. مهرزاد معدنچی بازیکن ایرانی الاهلی دقیقه ۵۷ گل دوم تیمش را وارد دروازه مس کرمان کرد.

در بازی برگشت، مس با نتیجه ۲ بر یک برابر حریف اماراتی شکست خورد، اما در نهایت نماینده کشورمان با کمک الاهلی از گروهش صعود کرد. مس برای صعود باید الهلال عربستان، صدرنشین گروه D را می‌برد و در انتظار توقف یا شکست السد قطر مقابل الاهلی امارات، تیم آخر گروه می‌ماند. اتفاقی که افتاد و تیم کرمانی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

مرتضی پورعلی گنجی (السد قطر - پرسپولیس/ استقلال ایران)

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و السد قطر آخرین بازی خود را در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرده و به مصاف یکدیگر رفتند. در این مسابقه نماینده کشورمان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داد و به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرد.

نکته جالب توجه در این دیدار گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی بازیکن ایرانی السد قطر دقیقه ۳ بود که به طور غیر عمد زمینه ساز برد نماینده کشورمان شد. پورعلی گنجی حتی بعد از پایان مسابقه در رختکن به شدت ناراحت بود که هم‌تیمی هایش به او دلداری دادند.

مرتضی پورعلی گنجی یکبار هم در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا (۲۰۱۷) برای دیدار با استقلال ایران در ترکیب السد قطر حضور داشت. در این مسابقه هم نماینده ایران موفق شد در ضربات پنالتی تیم لژیونر کشورمان را شکست دهد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

194507