گزارشی از جلسه شورای شهر بجنورد؛

شهربازی سرمایه گذاران را به بازی نگرفت

رأی منفی شورای شهر بجنورد به پروژه سرمایه گذاری در شهربازی از مهم ترین موضوعات اولین جلسه هیئت رئیسه در سال آخر دوره پنجم شورای اسلامی شهر بود؛ جلسه ای که «زارعی» شهردار بجنورد مهمان آن بود تا به سوالات احتمالی اعضا در خصوص سرمایه گذاری پاسخ دهد.

به گزارش پرسون؛ در این جلسه برخی اعضای شورا مواردی را مانند تخریب فضای سبز شهری و فضای بازی شهربازی، رضایت نداشتن مردم از این سرمایه گذاری، ابهام در سند، قیمت تمام شده و متراژ عرصه ها مطرح کردند.شهرداری بجنورد در پاسخ به دغدغه های مطرح شده گفت: در خصوص این سرمایه گذاری 5 جلسه با تیم شهرداری برگزار شده است و باز کردن این قرارداد فرایند را طولانی می کند.

«زارعی» با بیان این که اطلاعاتی که به مردم ارائه شده است، کافی نیست، ادامه داد: درآمد شهرداری به صفر رسیده است، در حالی که شهرهای بزرگ با شهر فروشی به این جا رسیده اند.

وی اضافه کرد: بارها اعلام کرده ایم که باید به دنبال درآمدهای پایدار برویم، این سرمایه گذاری درآمد پایدار و بهتر از فروش تراکم و به باد دادن شهر است.وی افزود: ادعایی برای سرمایه گذاری نداریم اما تمام توان مان را برای جلوگیری از ضرر و زیان می گذاریم و بسته های سرمایه گذاری سال آینده توسط همین شورا مصوب شده است.

وی از پیش داوری برخی رسانه ها در فضای مجازی در خصوص این سرمایه گذاری انتقاد کرد.

«امانی» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد هم با بیان این که چرا در بجنورد حرکت های خوب، بد اجرا می شود؟ افزود: موافق سرمایه گذاری هستم اما چرا کاری کنیم که مردم مقابل آن بایستند؟ چرا یک پارک 21 هکتاری را می خواهید فضای دماغی آپارتمان های لاکچری کنید؟ چرا از این آپارتمان ها برای زوج های جوان نمی سازید؟

«باغچقی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز با بیان این که تصمیم گیری برای پرونده های کلان در یک ساعت انجام نمی شود، اضافه کرد: کیفیت کار را فدای سرعت و کمیت می کنید.

وی با بیان این که با کلیت سرمایه گذاری موافق هستم، اضافه کرد: فرش قرمزی که برای سرمایه گذاری پهن می شود باید آگاهانه باشد، در حالی پارک را برای سرمایه گذاری واگذار می کنیم که سرانه بوستان در شهر کم است و فضا برای ساخت بوستان نداریم.

وی به 3 ابهام در قرارداد نیز اشاره کرد.

«موسوی» دیگر عضو شورا گفت: موافق سرمایه گذاری هستم به این شرط که دغدغه های شورا حذف و مقدار فضای آسیب دیده معادل سازی شود.«محمدی» نیز اعلام کرد: بجنورد بین 2 نقطه سیاحتی و زیارتی واقع شده است و حرفی برای گفتن ندارد، ورودی های خوب نداریم و ساختمان های خوب در نقاط کور شهر قرار دارند، باید ساختمان ها در پیشانی شهر ساخته شوند.

«جباری» رئیس شورای اسلامی شهر نیز با بیان این که 7 نقطه در بجنورد برای این کار به سرمایه گذار معرفی شده است اما هیچ کدام را نپسندید، اعلام کرد: برای توسعه و اشتغال باید از بخش هایی گذشت.

وی از اعضای حاضر در جلسه خواست با کلیت طرح موافقت کنند تا به سرمایه گذار ابلاغ و برای دغدغه های اعضا مطالعاتی انجام شود.

گفتنی است؛ انجام سرمایه گذاری کنسرسیوم بام و شهرداری برای ساختمان مجموعه فرهنگی، اقامتی و تفریحی در پارک شهربازی و پارک بانوان در صحن علنی شورا با حضور 7 عضو به رأی گذاشته شد که با کسب 3 رأی موافق، حد نصاب را کسب نکرد.

خارج شدن یک توافق مصالحه و بخشودگی مال الاجاره اردیبهشت و خرداد مشاغلی که به علت شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی موجود تعطیل بوده اند و دریافت تعرفه بهای خدمات امسال مطابق با تعرفه بهای خدمات سال 98 از راهبر بازار روز بجنورد از دیگر مصوبات شورا در روز گذشته بود.

194476