گزارشی از اولین روز هفته دولت

751 پروژه ؛ برگ اول

751 پروژه با 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار روز گذشته و در اولین روز هفته دولت در استان به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پرسون؛ روز گذشته جلسه شورای اداری استان در حالی برگزار شد که پروژه های مختلف بخش دولتی و خصوصی در سراسر استان به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

استاندار خراسان شمالی در این جلسه علاوه بر پرداختن به موضوع پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت به ارتقای استان در حوزه کسب و کار اشاره کرد و گفت: براساس گزارش وزارت کشور، رتبه خراسان شمالی در حوزه مؤلفه های کسب و کار از 30 به 19 ارتقا یافته است که این موضوع نتیجه هم افزایی و مشارکت همه اجزای حاکمیت در استان است.

«شجاعی» افزود: تا کار انجام نشود و فقط شعار داده شود، راه به جایی نمی بریم، اکنون اعداد شاخص های کسب و کار به مرحله ای رسیده است که می توانیم به رتبه های بهتر برسیم و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری جزو 10 استان اول کشور باشیم.

وی افتتاح و کلنگ زنی این تعداد پروژه را در هفته دولت حاصل همکاری نمایندگان استان و مدیران کل دانست.

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه گفت: کسی می تواند جامعه دینی را مدیریت کند که علاوه بر قدرت تقوایی و ایمانی بالا، بردباری و صبوری همانند پدری مهربان باشد.آیت ا... «یعقوبی» افزود: ما باید از شهیدان باهنر و رجایی درس بگیریم و بتوانیم خودمان را مدیریت و رصد کنیم تا مدیریت جهادی داشته باشیم و به معیشت مردم کمک کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان این که به فضل الهی و همت مردم رزمایش همدلی با لبیک به ندای مقام عظمای ولایت آغاز شده است، افزود: ملت ایران در این رزمایش پرونده های خوبی را رقم خواهند زد چون امروز مردم ما در گرفتاری ها به دیگران کمک می کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این جلسه با بیان این که امنیت، سلامت و معیشت 3 نیاز اساسی در جامعه است، افزود: امروز خراسان شمالی از امنیت پایدار برخوردار است.

حجت الاسلام «جعفری» افزود: در استان شاهد تلاش جدی برای رفع مشکلات معیشتی و سلامت مردم هستیم و امیدواریم شاهد توسعه استان و پیگیری و رفع موانع تولید باشیم.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در این جلسه گفت: افتتاح 694 پروژه در هفته دولت نشان می دهد که خراسان شمالی مسیر پویایی در حوزه اقتصادی و عمرانی را در پیش گرفته است.

«پاکمهر» افزود: لازم است از مسئولان خراسان شمالی برای نگاه ویژه ای که به پروژه های بزرگ همچون احداث بیمارستان راز و جرگلان، ایجاد گمرک مرزی، معافیت 25 درصدی مالیات برای واردات کالا و تکمیل جاده های اصلی استان دارند، تقدیر شود.

194466